Jesteś naszym priorytetem - sprawdź nasze standardy jakości oraz jak zarabiamy.
ZEN — alternatywa dla Revoluta z polskim numerem IBAN
Aktualne ZENFintech„ZEN. Spokój zakupów. Harmonia pieniędzy.” Takim hasłem reklamuje się nowy polski fintech – ZEN.COM. Czy nazwa jest adekwatna? Sprawdzę to dla Was w dzisiejszej recenzji!
Samo słówko ZEN pewnie kojarzysz z medytacją. Ale czym dokładniej jest fintech ZEN.COM o którym dzisiaj piszę?
ZEN.COM to aplikacja na telefon wraz z kartą wielowalutową, dostępem do kont w 28 walutach, wymianą waluty po bardzo dobrych kursach rynkowych lub w zależności od wybranego planu, płatnościami kartą za granicą. Do tego masz do dyspozycji polski IBAN, natychmiastowy cashback, przedłużoną gwarancję na sprzęt elektroniczny i ochronę zakupów.
Ponieważ recenzja ZEN wyszła mi dość obszernie, przygotowałam również spis treści. Jeśli będziesz chciał wrócić do interesującego Cię akapitu wystarczy kliknąć w nagłówek poniżej, zamiast wszystko scrollować od nowa 🙂
- Informacje o ZEN
- Dla kogo ZEN
- Porównanie pakietów Free, Gold i Platinium w ZEN
- Jak założyć ZEN
- Konta walutowe w ZEN
- Jak korzystać z instant cashbacku
- Ochrona zakupów w ZEN
- Jak korzystać z wydłużonej gwarancji RTV/AGD
- Jak korzystać z funkcji podstawowych ZEN:
- Jak doładować konto w ZEN
- Jak wpłacić gotówkę na konto ZEN
- Jak wymieniać walutę
- Płatności kartą – co warto wiedzieć
- Płatności zbliżeniowe opaską Xiaomi Smart Band 6 NFC
Kilka słów o ZEN.COM
Kojarzycie G2A.com, tę platformę gamingową? Współautorem jej sukcesu jest Dawid Rożek. A teraz ten oto pan tworzy kolejny projekt, czyli właśnie ZEN.COM. Projekt wystartował w listopadzie 2020 roku na szeroką skalę, bo aż w 31 krajach jednocześnie. Partnerem ZEN.COM jest organizacja Mastercard (i z takim logo otrzymujemy kartę), natomiast sama działalność zarejestrowana jest na Litwie. W tym kraju została wydana licencja pieniądza elektronicznego i w tym kraju ZEN.COM podlega kontroli Centralnego Banku Litwy.
Początkowo ZEN.COM miał być dedykowanym rozwiązaniem dla biznesu. Na nasze szczęście ostatecznie mamy dwa rozwiązania: indywidualne i biznesowe.
Jak widać, fintech jest bardzo świeży. Ale muszę przyznać, że rozwija się szybko. W momencie premiery nie było polskich numerów IBAN. Zostały dodane w marcu 2021 roku. W tym samym czasie Revolut zamyka konta lokalne z polskim IBAN, jakoby ze względu na brak banku, który będzie chciał te konta obsługiwać. Jak widać, pozostaje kwestią odpowiedniej motywacji, by znaleźć bank w Polsce, który zechce współpracować przy takim projekcie 🙂 Konta lokalne w PLN w ZEN.COM są obsługiwane przez Aion Bank.
Dla kogo ZEN.COM
Po pierwsze — osoby, które ogólnie dużo kupują w Internecie. Tutaj ochrona zakupów jest „właściwym człowiekiem na właściwym miejscu”. 😉 No i cashback. Nie zapominamy o cashbacku. Jeśli sporo kupujesz w Internecie, to podejrzewam, że z samego cashbacku zwróci Ci się opłata za konto.
Po drugie — osoby, które na przykład planują urządzanie mieszkania i duże zakupy wszelakich elektronicznych sprzętów. W planie Gold suma ubezpieczenia to 1500 euro na każdy produkt, czyli okolice 6800 zł. Moim zdaniem wcale nie tak mało.
Po trzecie — podróżnicy, ale to oczywista oczywistość 🙂
Po czwarte — osoby, które wymieniają większe ilości waluty (na przykład pracujący za granicą).
Po piąte — osoby, które rezygnują z Revoluta. Czy to z powodu zmiany opłat, czy też impulsem jest coraz częstsze blokowanie kont na Revolucie. Z powodu tych wszystkich rzeczy otrzymaliśmy dużo zapytań o alternatywę dla Revoluta. Tak zresztą narodził się pomysł na ten artykuł 🙂 Ale do rzeczy. W ZEN.COM konto lokalne w złotówkach masz. Funkcjonalność Revoluta również. Więc jeśli szukasz alternatywy, to ją znalazłeś.
Porównanie pakietów ZEN.COM
Zajmiemy się omówieniem pakietów indywidualnych. Do wyboru mamy dwa pakiety: Gold oraz Platinium. Plany są o tyle fajne, że w każdym momencie możesz dokonać zmiany z jednego na drugi. Wystarczy wejść w Ustawienia -> Plan i na dole masz opcję Zmień plan. Plan zostanie rozliczony po dacie rozliczenia konta.
Pakiet Free:
- Koszt 0 zł
- Przychodzący przelew lokalny w PLN — bez opłaty. Przelew wychodzący lokalny w PLN – 1.20 PLN
- Przelewy międzynarodowe SWIFT w opcji SHA: 0.10% + 24,00 PLN
- Darmowe doładowanie konta: BLIKiem – 0 zł oraz przelewem w złotówkach – 0 zł.
- Doładowanie Apple Pay i Google Pay — od 0.50% do 4.50%
- prowizja za wymianę waluty 0,5%, w dni, kiedy rynek nie pracuje dodatkowo 0,4%
- wypłaty z bankomatów prowizja 1,5%.
- karty: za darmo masz 1 kartę wirtualną. Możesz zamówić również kartę fizyczną, która kosztuje 45 zł.
Pakiet Gold:
- Koszt 4 zł miesięcznie.
- Opłata za wymianę waluty 0,2%, w weekendy i święta dodatkowo 0,4%.
- Doładowanie konta bez prowizji przelewem w PLN i SEPA w euro, BLIKiem bez limitu.
- Doładowanie konta kartą od 0.00% do 4.25%.
- Limit wypłaty z bankomatów 900 zł miesięcznie, powyżej prowizja 1,5%.
- Przelewy SEPA 0,05 EUR.
- Przelewy międzynarodowe SWIFT w opcji SHA 3,5 EUR + 1%.
- Nielimitowane przelewy z konta złotówkowego na konto w złotówkach w polskich bankach.
- Karty: za darmo masz 1 kartę fizyczną i 1 wirtualną.
Pakiet Platinium:
- Kosztuje 30 zł miesięcznie.
- Wymiana waluty 0%, bez limitu, w weekendy i święta dodatkowo 0,4%.
- Doładowanie konta bez prowizji i limitu kartą, Google Pay/Apple Pay, BLIK, PayByLinks, przelewem w PLN i SEPA, Bancontact, iDeal, reszta płatne.
- Wypłaty z bankomatów 3600 zł miesięcznie, powyżej prowizja 1,5%.
- Darmowe przelewy SEPA.
- Przelewy międzynarodowe w opcji SHA 0.10% + 14.00 PLN
- Nielimitowane przelewy z konta złotówkowego na konto w złotówkach w polskich bankach.
- Karty: masz do dyspozycji 2 karty fizyczne i 3 wirtualne.
O tym, jak dokładnie zmieniły się plany taryfowe, zrobiłam osobny wpis:
Jak założyć ZEN.COM
To bardzo proste. Zajmie Ci to około 5 minut i będziesz mógł cieszyć się w pełni funkcjonalnością ZEN.COM. Ściągnij na telefon aplikację ZEN z Google Play lub App Store.
- Wybierz, czy chcesz otworzyć konto indywidualne czy dla biznesu (ZEN dla Ciebie/ZEN dla Biznesu).
- Wpisz swój numer telefonu.
- Zweryfikuj numer telefonu za pomocą OTP wysłanego przez SMS.
- Stwórz kod PIN do aplikacji (możesz go później zmienić).
- Uzupełnij dane: imię, nazwisko, e-mail, adres, informacja, w jakich celach otwierasz konto ZEN.
- Zweryfikuj swoją tożsamość dokumentem i zrób selfie.
- Teraz aplikacja porównuje selfie ze zdjęciem z dokumentu. Jeśli nie uda się zweryfikować tożsamości automatycznie, aplikacja przełącza na weryfikację manualną. Wbrew pozorom nie trwa to długu – w moim przypadku około 2 minut wystarczyło.
- Tożsamość zweryfikowana, możesz zacząć korzystać z ZEN.
- Pozostało zamówić kartę — zrobisz to już po zalogowaniu się na swoje konto w ZEN.COM
ZEN.COM — konta walutowe
W ZEN.COM do dyspozycji masz 28 kont w różnych walutach. Od najbardziej oczywistych, takich jak złotówki, euro, funt i dolar do bardziej egzotycznych, typu szyling ugandyjski. Co najciekawsze, nie musisz ich otwierać — wszystkie konta są dla Ciebie automatycznie dostępne już przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.
Konta w euro, złotówce i funcie mają swoje własne, lokalne numery IBAN do przelewów lokalnych. Czyli konto złotówkowe posiada polski IBAN w polskim banku — w tym przypadku ZEN.COM współpracuje z Aion Bankiem. Jeśli chcesz przelać złotówki z polskiego banku w złotówkach, robisz zwykły przelew na konto z polskim IBAN.
Uwaga
To ZEN.COM jest właścicielem kont, nie Ty, i dlatego na przelewie w danych nadawcy pojawią się dane ZEN.COM, nie Twoje.
Pozostałe konta mają jeden „zbiorczy” IBAN, nazywany globalnym. W tym przypadku musisz zrobić przelew międzynarodowy na ten numer konta, czyli przelew SWIFT. ZEN.COM automatycznie rozpozna walutę, w jakiej dokonujesz przelewu i zaksięguje go na odpowiednim koncie.
Jeśli jesteśmy już przy temacie kont walutowych, to warto oczywiście wspomnieć o kursie wymiany w ZEN.COM Transakcje są rozliczane po kursie rynkowym lub w zależności od wybranego planu. I wygląda to bardzo dobrze. Dokonałam porównania z Revolutem względem trzech najpopularniejszych walut: euro, dolar i funt. Oto jak to wyglądało w momencie wykonania testu:
ZEN.COM — cashback
Coś dla fanów zakupów przez Internet, czyli kilka słów o błyskawicznym cashbacku w ZEN.COM
W przypadku plany Free natychmiastowy Cashback jest zmniejszony o 50%.
Cashback na chwilę obecną działa tylko za zakupy w sklepach internetowych. W ZEN.COM znajdziesz popularne sklepy, takie jak Allegro (1%), AliExpress (2%), Decathlon (1,75%), eobuwie (5%), RTV EURO AGD (2%) i wiele innych. Na ten moment jest to około 60 sklepów z cashbackiem.
Jak otrzymać cashback?
Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji, wejdziesz w zakładkę Ustawienia –>Zenefity -> Błyskawiczny cashback. Następnie wybierasz sklep, w którym chcesz zrobić zakupy. Wchodzisz do niego z poziomu aplikacji (czyli klikasz w link w aplikacji) lub wysyłasz sobie link na inne urządzenie, np. na komputer. Dokonujesz zakupów, płacisz kartą ZEN.COM i gotowe!
Cashback ma być naliczany nawet do 15 minut po dokonaniu płatności.
Zwróć uwagę podczas zakupów, by nie przełączać się pomiędzy kartami czy aplikacjami w telefonie i dokonać zakupu w ciągu 24 godzin od kliknięcia w link. Inaczej cashback może nie zostać poprawnie naliczony.
Cashback w ZEN.COM został przeze mnie osobiście przetestowany na Allegro. I wiesz co? Został naliczony i uznany na koncie dosłownie w minutę. Jak sobie przypomnę przejścia z Goodie i Refunderem, pisanie reklamacji, dlaczego cashback po 3 miesiącach nadal nie jest widoczny… Niebo a ziemia.
ZEN.COM — ochrona zakupów
Coś bardzo na czasie i moim zdaniem bardzo przydatne. Zacznę od małej dygresji. Ostatnio co 2-3 dni dostaję od Was pytania o chargeback, co zrobić, jeśli sprzedawca nie wysłał towaru lub wysłał przedmiot niezgodny z opisem i nie chce zwrócić pieniędzy. Niestety coraz popularniejsze są również oszustwa na OLX z fałszywymi linkami do płatności.
ZEN.COM w moim odczuciu trafił w dziesiątkę z ochroną zakupów. ZEN Care to wbudowany w funkcjonalność konta pakiet, który chroni Cię na wypadek takich właśnie zdarzeń. Wystarczy, że za zakupy płacisz kartą ZEN.COM. Jeśli coś pójdzie nie tak, zwracasz się do ZEN.COM o zwrot środków. Wystarczy, że z historii transakcji wybierzesz konkretną transakcję, klikniesz Zwrot środków, opiszesz problem i dołączysz ewentualne dokumenty, które mogą być pomocne (na przykład historię rozmowy ze sprzedającym).
W planie Free nie ma ochrony zakupów.
W planie Gold, jeśli skorzystasz z ochrony zakupów, to zapłacisz prowizję w wysokości 10% kwoty zwrotu, jeśli zostanie ona uznana i zwrócona.
W planie Platinium nie ma żadnej prowizji.
Jakie zdarzenia obejmuje ochrona zakupów:
- kupony towar/usługa nie została dostarczona lub nie spełnia Twoich oczekiwań,
- sprzedający nie zwrócił Ci środków,
- karta została obciążona dodatkową opłatą lub podwójnie,
- bankomat nie wypłacił Ci środków,
- nie rozpoznajesz transakcji.
ZEN.COM — przedłużona gwarancja
Pozostajemy jeszcze przez chwilę przy miłym mojemu sercu temacie zakupów.
Planujesz zakup elektroniki? Telefon, laptop, pralka, inny sprzęt z kategorii RTV/AGD? Zapłać za zakupy kartą ZEN.COM. Dzięki temu dostaniesz przedłużoną aż o rok gwarancję. I za to również nie płacisz dodatkowo.
Wystarczy, że całość zakupów zostanie opłacona kartą ZEN.COM (czyli zakupy na raty się niestety nie liczą). Gwarancją są objęte sprzęty zakupione w sklepach zarejestrowanych na terenie Unii Europejskiej + Norwegia, Szwajcaria i UK (oprócz sklepów duty-free). Mogą to być zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych jak też internetowych. A opłacić je możesz zarówno kartą fizyczną jak też wirtualną.
W planie Free nie ma przedłużonej gwarancji.
W planie Gold suma szkód w ramach gwarancji to 1500 euro na każdy produkt zakupiony za pomocą karty ZEN.COM, a pakiecie Platinium to 5000 euro. Nie ma limitu sprzętu objętego gwarancją, jest jedynie suma ubezpieczenia.
Kto dostarcza ubezpieczenia? AXA, więc żaden dziwny no-name ubezpieczyciel. Osobiście z AXĄ mam dobre doświadczenia w temacie ubezpieczeń. Zamawiając kartę, nie zapomnij wyrazić zgody na rozszerzoną gwarancję. To nic nie kosztuje, a może się przydać. Na maila dostaniesz certyfikat ubezpieczenia od AXA.
Gwarancja obejmuje sprzęty, na które producent daje gwarancję nie dłuższą niż 3 lata. A co obejmuje? To, co gwarancja producenta — nie ma tu ubezpieczenia od zalania laptopa przez kota, który wskoczył na stół, bo gonił go pies lub innych skutków serii niefortunnych zdarzeń. Wśród innych wyłączeń warto wymienić szkody spowodowane działaniem ognia (jeśli to nie sprzęt jest jego źródłem) i żywiołami (na przykład piorun), będące następstwem zakłóceń w funkcjonowaniu sieci elektrycznej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej. Więcej szczegółów znajdziesz w szczególnych warunkach ubezpieczenia w załączniku.
Żeby gwarancja zadziałała, musisz mieć aktywny plan podczas zgłaszania usterki.
Jak korzystać z funkcji podstawowych ZEN.COM
#Doładowanie konta ZEN.COM
W zależności od tego, w jakiej walucie chcesz doładować konto w ZEN.COM, masz do wyboru kilka metod dodania środków. Przyjrzyjmy się temu bardziej szczegółowo.
1. Doładowanie konta w złotówkach
Do wyboru opcji masz całkiem sporo. Konto w złotówkach w ZEN.COM możesz doładować BLIKiem, kartą, zwykłym przelewem bankowym, przez Google Pay). Ostatnio ZEN.COM dodało również możliwość doładowania konta przelewem natychmiastowym — po prostu wybierasz swój bank, wpisujesz login i hasło i w ten sposób doładowujesz konto.
- minimalna kwota doładowania BLIKiem, kartą, i przez Google Pay to 29 zł
- minimalna kwota doładowania przez PaySafeCard to 9 zł;
- minimalna kwota doładowania PaySafeCash i Neosurf 9 zł
- doładowanie przelewem.
- doładowanie przelewem natychmiastowym min. 9 zł.
Co ciekawe, w ZEN.COM możesz wpisać ręcznie kwotę doładowania lub klikasz na wybrane kwoty aż do uzbierania sumy, którą chcesz przelać na ZEN.COM. Przykładowo chcesz dodać 245 zł. Najłatwiej będzie kliknąć 2×100 zł, 2×40 zł i 1x5zł – lub wpisać kwotę ręcznie.
Doładowanie konta standardowym przelewem również nie przysporzy Ci kłopotu. Kliknij opcję Przelew bankowy – pokaże Ci się numer konta z polskim numerem IBAN do przelewów lokalnych oraz numer konta do przelewów międzynarodowych.
Opłaty za doładowanie konta w różnych planach ZEN.COM
Przedstawione tu opłaty dotyczą konsumentów ze strefy EOG. Dostępne metody doładowań są zależne od kraju i waluty.
2. Doładowanie konta w euro
Konto w euro możemy doładować za pomocą:
- karty
- Google Pay, min. 7 euro,
- przelewu bankowego min. 2 euro
- Neteller, Skrill, Skrill Rapid, Neosurf, Paysafecard, Paysafecash min. 2 EUR
- iDeal min. 7 EUR
3. Doładowanie konta w pozostałych walutach
Do wyboru karta, Google Pay, Paysafecard lub przelew bankowy. Minimalne kwoty zasilenia są zależne od wybranej metody.
#Wpłata gotówki na konto ZEN.COM
Nie masz konta w żadnym banku? Albo masz za dużo gotówki i chcesz ją wpłacić bezpośrednio na ZEN.COM? Teraz to nie stanowi problemu. Masz dwie opcje do wyboru:
- PaySafeCash z prowizją 3% od kwoty wpłaty. Musisz znaleźć punkt obsługujący wpłaty PaySafeCash, następnie w aplikacji ZEN.COM wygenerować kod kreskowy PaySafeCash (Konto w PLN -> Doładowanie -> sposób doładowania: Gotówka: Paysafecash.) W sklepie skanujesz kod u sprzedawcy i dajesz gotówkę. Takie miejsca to przede wszystkim Żabki, saloniki Kolpolter, Relay, Immedio.
- Wpłatomaty sieci Planet Cash z prowizją 1%.
#Wymiana walut
Konto doładowane, co teraz? Chcesz wymienić walutę na docelową — przykładowo złotówki na dolary. Nic trudnego. Wchodzisz na konto złotówkowe, klikasz opcję Wymiana, ustawiasz walutę docelową (w naszym przykładzie USD). Wpisujesz kwotę. Od razu widzisz kurs, po jakim zostanie przewalutowana Twoja transakcja.
#Płatności kartą
Kto z Was korzystał z Revoluta lub innej karty wielowalutowej ten zapewne zna mechanizm automatycznego przewalutowania podczas płatności kartą. Płacisz kartą, a karta sama pobiera środki z odpowiedniego konta w danej walucie. Pod warunkiem że wcześniej dokonaliśmy wymiany i mamy tę walutę na koncie.
Co, jeśli nie mamy waluty na odpowiednim koncie ZEN.COM i płacimy kartą?
Domyślnym kontem do pobrania opłacanej czy wypłacanej sumy w ZEN.COM jest konto w euro. W przypadku braku lub niewystarczających środków na koncie euro transakcja będzie ściągnięta z konta, którego saldo na to pozwoli. Kolejność sprawdzania kont w ZEN.COM jest następująca: EUR, USD, GBP, PLN. Może tak być, że połowę wymaganej kwoty masz na jednym rachunku, a połowę na drugim. Wtedy płatność zostanie ściągnięta po połowie z obu kont.
jeśli nie masz środków na żadnym z tych kont, to wtedy transakcja zostanie odrzucona.
PRZYKŁAD
Masz pieniądze na koncie w euro oraz w złotówkach. Płacisz kartą w dolarach — dolarów nie masz na koncie dolarowym. Transakcja zostanie dokonana z konta w euro, czyli nastąpi przewalutowanie euro-dolar.
A jeśli płacisz, w której walucie ZEN.COM nie obsługuje?
Kwota transakcji zostanie przeliczona na walutę związaną z Twoją narodowością. Jeżeli posiadasz obywatelstwo polskie, transakcje dokonane kartą będą rozliczane w walucie PLN. Transakcje kartowe Użytkownika posiadającego obywatelstwo brytyjskie będą dokonywane w walucie GBP. Wszyscy pozostali użytkownicy rozliczają się kartą ZEN.COM w EUR.
UWAGA OD AUTORKI
Za granicą zwróć uwagę na dwie rzeczy:
- Prowizje z bankomatów. Niektóre bankomaty za granicą naliczają swoje własne prowizje, niezależne od ZEN (najczęściej Euronet). Najczęściej spotkasz się z nimi w bardzo turystycznych miejscach (z osobistych doświadczeń Bułgaria + wyspa grecka). Najlepiej szukać bankomatu lokalnego banku, chociaż w niektórych kurortach jest to czasami niemożliwe.
- DCC - czyli dynamiczne przewalutowanie. Terminal czy bankomat mogą Cię zapytać, po jakim kursie przewalutować transakcję. Zawsze wybierz walutę kraju, w jakim się znajdujesz. Inaczej operator przewalutuje transakcję po własnym, na 99% niekorzystnym kursie.
ZEN.COM wprowadza płatności zbliżeniowe opaską Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC
6 października 2021 roku to ważny dzień dla wszystkich miłośników opaski Mi Band. Właśnie tego dnia odbyła się polska premiera Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC! W końcu płatności dotykowe opaską będą możliwe również w Polsce.
ZEN.COM wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów jako jedno z pierwszych na całym polskim rynku i wprowadza nową opcję zbliżeniowych płatności opaską Xiaomi Mi Smart Band 6. Rzesze wielbicieli Mi Bandów czekały na ten moment, kiedy będą mogli wyjść z domu tylko z opaską na ręku. W końcu koniec z portfelami, telefonami i kartami!
Moim zdaniem szykuje się niezła rewolucja. Opaski Mi Band swoją wielką popularność zawdzięczają niskiej cenie i mocnym parametrom. Inaczej mówiąc: za taką cenę nie masz szansy znaleźć nic lepszego. A jeśli dołożymy do tego płatności zbliżeniowe… Cóż, trzeba być przygotowanym na coraz częstszy widok ludzi płacących opaską i do nich dołączyć 🙂
Dlaczego płatności opaską są tak fajne?
Podam kilka przykładów z codziennego życia.
Wychodzisz do parku pobiegać. Nie bierzesz ze sobą nic zbędnego, żadnego telefonu, portfela, karty, czy nie daj Boże, gotówki. Chce Ci się pić, ale nie masz ze sobą ani wody, ani pieniędzy. Teraz to nie problem. Wchodzisz do sklepu i płacisz opaską. Proste? No pewnie, że tak.
Inny przykład. Wakacje, festiwal, muzyka, alkohol, tłumy ludzi. Prawdopodobieństwo zgubienia karty/portfela/telefonu — wysokie. Tak samo kradzieży. Rozwiązanie — jedna opaska na ręku, którą zapłacisz za wszystko. Plaża nad morzem? Nie zabieraj ze sobą torby z portfelem i kartami. Co, jeśli ktoś Ci ją ukradnie, podczas gdy Ty będziesz beztrosko pluskać się w wodzie? Zabierz tylko wodoodpornego Mi Banda i to wystarczy.
Z jaką opaską będą działały płatności zbliżeniowe?
Niestety tylko z najnowszym modelem Mi Smart Band 6 NFC. Żeby można było zapłacić opaską, potrzebny jest wbudowany moduł NFC. To tak samo, jak w telefonach. Starsze modele bez modułu nie obsłużą po prostu płatności zbliżeniowych. Jeśli planujesz zakup opaski, upewnij się, że kupujesz model z modułem NFC (wcześniej wypuszczono Mi Band 6 ale bez tego modułu).
Gdzie zapłacisz za pomocą Mi Band?
Wszędzie tam, gdzie są akceptowane zbliżeniowe płatności kartami Mastercard. W praktyce w Polsce to niemal wszystkie sklepy, gdzie są terminale płatnicze. Ja osobiście nie spotkałam się z miejscem, gdzie moja Mastercard byłaby nieakceptowana, nawet w sklepach na wsiach liczących 10 domów.
Jak podpiąć kartę ZEN pod opaskę Mi Smart Band 6?
To bardzo proste. Wystarczą poniższe kroki:
- Z Google Pay lub App Store musisz pobrać na telefon aplikację Xiaomi Wear/Xiaomi Wear Lite.
- W aplikacji załóż konto Xiaomi lub zaloguj się do niego, jeśli już takie posiadasz.
- Sparuj aplikację MiFit z Twoją opaską: wejdź do zakładki „Urządzenia”, wybierz „Fitness bracelet Mi Smart Band 6 NFC”
- W zakładce ” Xiaomi Pay” podaj dane karty ZEN.COM. Całą operację zatwierdzisz sms-em.
- Gotowe! Możesz już płacić swoją opaską.
Jak płacić opaską Mi Smart Band 6 NFC za zakupy?
Twoja karta ZEN.COM ma już połączenie z Twoim nowym Mi Bandem. Co dalej? Czas na pierwsze zbliżeniowe zakupy!
Chcąc dokonać płatności:
- Aktywuj Tracker Fitness na opasce Mi Band (przycisk dotykowy u dołu ekranu opaski);
- Przesuń palcem w lewo na ekranie opaski, żeby aktywować ekran NFC;
- Jeśli jest wymagany, wprowadź PIN;
- Zapłać za zakupy zbliżeniowo opaską – przyłóż opaskę do terminala i już.
Subiektywnie o ZEN.COM, czyli moja opinia
Bardzo łatwo go założyć. Naprawdę. I to mimo że nie przeszłam automatycznej weryfikacji zdjęcia twarzy i poszło na weryfikację ręczną. Obwiniam o to lockdown (brak makijażu, u fryzjera byłam rok temu, a i nie ma co ukrywać, jakiś dodatkowy kg też gdzieś się znajdzie). W tym momencie pomyślałam sobie: no to teraz sobie poczekam pewnie do poniedziałku (zakładałam w sobotę). Wiecie ile potrwała ta ręczna weryfikacja? Max 2 minuty i było po wszystkim. Banki i inne instytucje, proszę brać przykład w tym zakresie!
Nie gorzej jest z dostarczeniem karty. Konto założone w sobotę, kartę dostałam we wtorek. Przywiózł ją uprzejmy pan kurier 🙂
Aplikacja. Ktoś może narzekać, że jest za prosta. A ja to lubię! Czego nie mogę znieść w Revolucie po aktualizacjach to tego, że teraz nic nie jest intuicyjne i wszystkiego trzeba szukać (a już szczególnie czatu). ZEN.COM jest tak intuicyjny, że chyba nawet moja babcia by sobie poradziła. I wiecie co? To właśnie w aplikacji najbardziej czuję tego ducha ZEN. Jest czarno-biała, prosta, harmonijna, nieprzekombinowana. Błagam ZEN.COM, nie zepsujcie tego w przyszłości!
Nawiązując do czatu, mamy kolejny plus. Zdążyłam przetestować już support kilkakrotnie, zadając pracownikom pewnie dziwne z ich punktu widzenia i podchwytliwe pytania. Połączenie za każdym razem było błyskawiczne, a pracownicy moim zdaniem wiedzą, o czym mówią. Na dodatek support działa 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Co ważne, czat jest obsługiwany w naszym rodzimym języku. W tej kwestii naprawdę się przyłożyli.
Zachęcam Was do pozostawienia komentarzy pod artykułem. Wasze opinie na temat ZEN będą na pewno pomocne dla kolejnych czytelników.
Gwarancja uczciwości! Możesz sam sprawdzić dokumenty dotyczące tej promocji:
Nowość: Otrzymuj powiadomienia o najnowszych promocjach!
Subskrybuj nasz kanał nadawczy na Messengerze i upoluj bon RTV Euro AGD 100 zł!
#Przelewy Swift do USA#. Jeżeli to będzie przelew swift SHA, bank odbiorcy w US naliczy opłatę (zwykle min. 15 USD)
ZEN nie jest w stanie podać który bank będzie pośrednikiem, prowizji więc wcześniej nie sprawdzicie. I tu jest główna
różnica pomiędzy revolut (wykonują przelew wewnętrzny w US) a ZEN. Tak, revolut doliczy przy podstawowym koncie niewielką
prowizję za przelew do US, ale nie 15 USD, co zaboli w opcji Swift SHA ZEN. Opcja Swift OUR w ZEN kosztuje 10 EUR, więc nie ma moim zdaniem jak ominąć tej opłaty.
pisze się z botem (botem debilem) NIE POLECAM W MINUTĘ ZAŁOŻYŁEM TWISTO
I czy mozna wplacic euro z bankomatu?
Dziekuje z gory za odp 😉
Chodzi o to czy komornik może zająć takie konto czy nie?
Chciałbym podzielić się swoim pierwszym doświadczeniem z ZEN. Szukałem alternatywy dla dopuszczającego się w ostatnich miesiącach dziwnych praktyk Revoluta. Zainspirowany m.in. powyższym artykułem, skontaktowałem się z Supportem ZEN w celu uzyskania odpowiedzi na proste, ale nurtujące mnie pytania. Uzyskując dosyć szybko całkiem satysfakcjonujące odpowiedzi supportu, postanowiłem zainstalować aplikację i założyć konto (oczywiście z użyciem kodu). Chwilę po zainstalowaniu aplikacji, udało mi się (tak początkowo myślałem) pomyślnie przejść proces weryfikacji. Chwilę po tym zamówiłem kartę fizyczną. Po około 20 minutach moje konto zostało zablokowane. Myślałem, że omyłkowo wpisałem niepoprawny PIN, chcąc zalogować się ponownie do aplikacji. Okazało się jednak, że popełniłem błąd robiąc zdjęcia dowodu osobistego z ekranu monitora. Rzeczywiście w czasie zakładania konta nie miałem przy sobie dowodu, tylko zeskanowany plik na dysku komputera. Nie wiedziałem, że jest to niedozwolone. W każdym razie dostałem informację z supportu, że nie to nie jest akceptowane oraz link do ponownej weryfikacji. Tym razem, zrobiłem zdjęcie dowodu (jak należy), selfie i niestety moim oczom ukazał się komunikat:
„Błąd weryfikacji. Nie udało nam się potwierdzić Twojej tożsamości. Możesz zamknąć to okno.”
Zwróciłem się ponownie do supprotu z pytaniem, o co chodzi. Niestety, od tej pory support milczy, a ja nie dostaje żadnych odpowiedzi i pomocy w rozwiązaniu problemu.
Karta zostanie dostarczona w poniedziałek przez FedEx, a ja nie mam dostępu do konta. Czy ktoś miał podobną sytuację i może podpowiedzieć co zrobić? Sytuacja jest patowa, gdyż support milczy. Zero pomocy i reakcji. Okazuje się, że będę miał kartę i płatny plan, z którego nie mogę korzystać.
Tak, zgadza się. Rozumiem przyczynę zablokowania konta. Natomiast zmartwił mnie bardzo długi czas milczenia supportu oraz fakt, że nie przeszedłem ponownej weryfikacji przesyłając już autentyczne zdjęcie dowodu oraz selfie itd. Na szczęście, w niedzielę nad ranem sprawa się wyjaśniła i ludzie z ZEN chyba sami zweryfikowali moje dane (zastępując automat).
Karta przyszła błyskawicznie, obsługa App-ki jest dość prosta. Wyjeżdżałem na urlop do Bułgarii, a ponieważ w moim „macierzystym” banku do karty wielowalutowej nie jest dołączona waluta BGN (lew bułgarski) skusiłem się na ZEN-a. Kursy wymiany są ok (minimalne lepsze niż w Revolucie). Pierwsza niespodzianka jest taka, że płatność kartą w Bułgarii nie jest tak powszechna i popularna jak w Polsce (niby dają paragony, ale pewnie to i tak w dużej mierze szara strefa). Stanąłem więc przed koniecznością wybrania waluty w bankomacie. Jaki problem – w ZEN mam to za darmo (do 300 Euro miesięcznie, powyżej tej kwoty 1,5% prowizji). Niestety, przykra niespodzianka, mam odpowiednią kwotę na koncie BGN (czyli nie trzeba nic przewalutowywać), ale przy próbie wybrania gotówki z bankomatu doliczana jest prowizja 7,72 BGN (ok. 18 zł) – niezależnie od wybieranej kwoty (na szczęście na ekranie bankomatu wyraźnie wyświetla się komunikat o tej prowizji. Rezygnuję z operacji (bo miało być za darmo) i kontaktuję się ze wsparciem ZEN. Odpowiedź jest śmieszna – w skrócie – ZEN nie dolicza prowizji, ale inni mogą (operator bankomatów) nie wiadomo ile i dlaczego. No to w końcu nie za darmo! Proszę o podanie bankomatu w podanej lokalizacji, gdzie będzie bez prowizji – odp. nie wiemy, nie mamy takiej informacji.
Wymieniłem więc Euro w kantorze (na szczęście wziąłem gotówkę).
Po kilku dniach postanowiłem wybrać się na wycieczkę do Turcji więc musiałem wymienić większą kwotę na gotówkę (bo kartą u „ulicznego” sprzedawcy wycieczek płacić oczywiście nie można. Pomyślałem – nie ma wyjścia, te 18 zł prowizji trzeba przełknąć. Przewalutowałem PLN na BGN za kwotę 1875 zł (mam na koncie 800 BGN) i po chwili chcę wybrać te 800 BGN w bankomacie (godzę się na 18 zł dodatkowej prowizji + 1,5% powyżej 300 Euro). Kolejna przykra niespodzianka. Dochodzi do kolejnej kuriozalnej sytuacji, bo moje 800 BGN (które mam na koncie) zostaje jakoś przewalutowane po dziwnym kursie i ta operacja ma mnie kosztować 2136 zł, czyli 261 zł więcej niż 1875 zł (za które kupiłem 800 BGN). Na szczęście ta informacja jest wyświetlona na ekranie bankomatu i dzięki czujności znajomego, który był ze mną przerwałem operację. No to robimy próbę od razu przy bankomacie z kartą Revolut, którą ma znajomy. Też nie jest idealnie, ale ta sama operacja w Revolucie ze wszystkimi prowizjami kosztuje mnie 1916 zł (2136 zł – 1916 zł = 220 zł). To spora różnica, znacznie powyżej 10% wybieranej kwoty (a miało być prawie za darmo).
Kontaktuję się ponownie ze wsparciem ZEN. Poziom rozmowy, żenujący (jestem traktowany jak nastolatek, konsultantka nie bardzo rozumie co do niej piszę i odpowiada nie na temat). Konsultantka informuje mnie, że oprócz prowizji (o której pisałem wcześniej i na którą przystałem, bo nie miałem wyjścia) istnieje jeszcze coś takiego jak DCC (przecież ja nie muszę wszystkiego wiedzieć – dla mnie sprawa jest prosta – miało być do 300 Euro za darmo, a powyżej +1,5%). Znowu to samo, że ZEN nic nie pobiera, ale inni to mogą, a ZEN nie ma na to wpływu. To śmieszna sytuacja, bo nikt o tym wcześniej nie pisał. Jak można przewalutowywać walutę którą mam na koncie jeszcze raz po jakimś żenującym kursie. Tłumaczenie, że ZEN nic nie może i nie ma na to wpływu nie przekonuje mnie, bo w rezultacie w Revolucie było znacznie taniej (czyli jakoś można to ustalić z operatorami bankomatów). Od razu wyjaśniam, że nie mam nic wspólnego z Revolutem i nie zamierzam faworyzować tej karty. Kolejne wyjaśnienie – w całym mieście turystycznym w Bułgarii było sporo bankomatów (ale istny monopol, bo wszystkie były tej samej sieci (ATM – chyba powiązane w Euronetem).
Podsumowując – wymiana walut i płatność kartą ZEN – ok, ale próba wybrania waluty (którą się ma na koncie), to zbrodnia – bo prowizja wynosi w sumie kilkanaście procent, a ZEN umywa od wszystkiego ręce.
Sprawa druga, przewalutowanie. To również jest prawda z DCC. Czy to bankomat, czy to terminal mogą Cię zapytać, po jakim kursie przewalutować. Zawsze trzeba wybierać płatność w lokalnej walucie, bo inaczej bankomat lub terminal przewalutują po swoich kursach. Ok, jeśli jest to karta do zwykłego konta w złotówkach, które ma jakieś duże prowizje za przewalutowania i złodziejskie kursy, to może ma to sens. Przy kartach wielowalutowych takiego sensu nie ma, ponieważ wtedy czy to ZEN, czy Revolut czy inna karta nie mogą policzyć Ci po swoim kursie.
Po Twojej wypowiedzi widzę, że przydałby się taki mini-przewodnik po płatnościach za granicą, być może więcej osób ma podobne problemy.
Druga sprawa, karta jest wielowalutowa i na moim koncie miałem BGN (wcześniej zamieniłem PLN na BGN). To o jakim przewalutowaniu mówimy? To tak jakbym miał na koncie PLN, chciał je wybrać w bankomacie, a ktoś (nie mówię, że ZEN) zamiast 800 PLN które np. chcę wybrać, pomniejsza moje konto o 1000 PLN, bo przy okazji stosuje jakieś przewalutowanie.
Wiem, że istnieje coś takiego jak DCC, ale ZEN przed tym nie ostrzega. Kolejna sprawa to różnica przy wybieraniu tej samej kwoty z użyciem ZEN i Revolut aż 220 PLN na niekorzyść ZEN. To te bankomaty nie traktują wszystkich kart równo? Są równi i równiejsi? Skoro tak, to ZEN powinien nad tym popracować.
Jeszcze raz powtarzam, że ta karta nie nadaje się do wybierania gotówki za granicą.
Nie mam pojęcia, skąd taka różnica między ZEN a Revolut. Czy na koncie Revolut były BGN czy PLN? Może stąd?
Co do przewalutowania i DCC, niestety, to są zwykłe pułapki i naciąganie operatorów terminali i bankomatów na dodatkowe koszty dla klienta.
Nie bronię tu na siłę ZEN, po prostu mam dobre porównanie z Revolutem, którego używałam kilka lat w różnych miejscach i tam było tak samo.
Jednak przez lata niewiele się zmieniło, zasada, że z „twardą” walutą (euro, dolar, funt) w kieszeni jest najbezpieczniej jest nadal aktualna. Z wymianą takich walut szczególnie w miastach turystycznych nie ma problemu.
Będąc w Atenach lub na jednej greckiej wyspie był mega problem z wypłatą kasy bez prowizji. Przed wyjazdem do danego kraju musisz poczytać czy któryś bank ma za darmo bankomat a jeśli tak to który. Na forum Revoluta są robione na bieżąco listy. Będąc w Czarnogórze nie było takiego problemu. Ten ATM chciał kasę to wybierałem kolejny i już było bez dopłat.
Co do przewalutowania to będąc za granicą praktycznie każdy ATM chciał mnie naciągnąć na ich kurs w PLN. Trzeba uważać by wybrać właściwie i rozliczyć po kursie dostawcy karty.
Ogólnie czy wybierzesz Revo, Zen czy inny bank zasady są takie same a od kraju czy dostawcy bankomatu zależy czy wypłacisz za free czy nie.
Są tam dwa ATM-y. Jeden z lokalnego banku i drugi z Euronet. Ten z lokalnego banku nie pobierał prowizji. Euronet 3 euro. Poza sezonem działały oba. W sezonie wyłączyli z prądu bankomat lokalny by działał tylko ten z Euronetu i zarabiał na siebie. Także ten..
Tak ogólnie, to jeżdżąc za granicę zazwyczaj jest łatwo znaleźć bankomaty bez prowizji. Z tego co pamiętam, oporne kraje, które żerują na dodatkowej opłacie od turystów to Grecja i Ukraina.
Na stronie revoluta ludzie wymieniają się informacjami, jakie bankomaty są za free. Przykładowy link do forum to https://community.revolut.com/t/list-of-atms-that-dont-charge-a-fee/748/157. A wykaz krajów wraz z info o bankomatach możecie ściągnąć stąd : https://www.dropbox.com/s/ajifjmncdazhzm6/Revolut_FreeATM.xlsx (link z forum Revoluta) 🙂
„Wpłacić gotówkę możesz używając funkcji MoneySend wspieranej np. przez sklep Żabka. Poinformuj sprzedawcę o wpłacie środków, wykonana zostanie transakcja typu MoneySend i w ciągu 30 minut środki będą zaksięgowane środki na Twoim rachunku”
(aktualnie pojawiło się parę promocji i nie wiem czy z widoku z aplikacji ZEN wszystko jest tak samo dostępne)
oraz
2. Czy możliwe są zakupy na fakture VAT na firmę z konta osobistego?
(przy własnej działalności nie ma znaczenia z jakiego konta płacę)
3. Trochę brakuje opisów, instrukcji, czy nawet video z możliwościami aplikacji. Chwilę szukałem i nigdzie nie znalazłem przykładów.
A coś powstrzymuje mnie przed zakładaniem kont, za które później trzeba płacić, jeśli nie mam pewności co do przejrzystości reguł 😉
1. Cashback jest naliczany niezależnie od innych promocji (dopytane w ZEN) – sprawdziłam na przykład eobuwie ze zwykłej i ZENowej strony i są dostępne te same promocje (kody rabatowe). Jak podasz przykład sklepu, który Cię interesuje to sprawdzę jak to wygląda 🙂
2. Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem odnośnie tego punktu. Jak rozumiem chciałbyś na przykład zamówić coś ze sklepu internetowego, zapłacić kartą ZEN i otrzymać fakturę? W takim przypadku nie widzę przeciwwskazań, karta jak karta, to w sklepie wybierasz opcję wystawienia faktury. Czy też chodzi Ci o płatności przelewami z konta?
3. Faktycznie nie ma za bardzo takich filmów, Michał nagrywał jakiś czas temu możliwości: https://www.youtube.com/watch?v=wWSA9Q6pBqs ale to wszystko jest opisane w artykule. Powiem tak: na początku miało być więcej screenów w artykule. Ale ta apka jest tak prosta że nie miało to większego sensu 🙂 Możesz zawsze przetestować za darmo, a jak nie będzie Ci jednak pasować to ją zamkniesz przed upływem darmowego okresu.
No i pojawił sie problem:
Niecała oferta sklepów (w tym przypadku MediaExpert) jest dostępna przez link dostępny w CashBack.
Planowałem zakup elektroniki (bo cashback, bo gwarancja) i w koszyku dostępnym przez cashback store brakuje kokretnej pozycji (najdroższej z całego zamówienia!). W standardowym koszuki produkt nadal jest dostępny 😕
Jeśli chcesz to przedstawię Ci całą transkrypcję z supportem 🤫
W skrócie:
” (ZEN Care): Dostawcą serwisu cashback jest firma zewnętrzna któa udostępnia link od sprzedawcy wraz z dostępnymi ofertami i produktami”
” (ZEN Care): niestety nie mamy wpływu na asortyment udostępniony przy korzystaniu z linku do sklepu”
Moniaki – absolutnie nie mam do Was pretensji. Wylądowałem tutaj, bo w sumie chyba na Waszej stronie znalazłem najlepszy opis dla ZEN i aktywne odpowiedzi w komentarzach. Może ktoś inny też tu zajrzy i mu się przyda.
Jeszcze czekam na odpowiedź kolejnych linii supportu, jednak nie jest to tak proste i łatwe jak ZEN reklamuje 🙁
To dziś interesujące produkty były już widoczne w moim koszyku i udało mi się je kupić. I to ze wszystkimi obowiązującymi dodatkowymi promocjami.
Cashback praktycznie od razu pojawił sie na koncie ZEN.
Nie było problemu z wyklikaniem faktury, sposobem dostawy, czy wpisaniem kodu rabatowego w panelu sklepu MediaExpert.
Chyba, że pisałaś i nie doszło, to wymyślimy coś innego 😉
Wybredna ta aplikacja ZEN 😅
„This app is not available for any of your devices” – Żadne z moich 4 urządzeń Android nie jest obsługiwane 😂 (kilka xiaomi i lenovo)
Macbook z M1 też nie może otworzyć apki, choć ją zainstalował
A rozumiem, że nie ma innej metody żeby korzystać?
https://www.zen.com/pl/?utm_medium=MONIAKI&utm_source=Influcer&utm_campaign=PERFORMANCE_PL&label=blog-cid-6128dad9e39b3 – aplikacja nie jest dostępna dla moich urządzeń
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zen.application&gl=PL – a po prostu w sklepie – już tak…
ok, działam! 😉
Wejście po prostu do sklepu Play i umożliwia instalację 🙂
Problem Solved 😉
1) „W ZEN konto lokalne w złotówkach masz. (…) Brakuje jedynie bezpłatnych, prawdziwych dla naszego kraju przelewów lokalnych, czyli ze złotówek na złotówki. Jak na razie to jedyna istotna wada, którą widzę w ZEN.”
2) „Na chwilę obecną jeśli chcesz przelać złotówki z konta w PLN z ZEN na konto w złotówkach w polskim banku musisz wykonać przelew międzynarodowy.”
3) „Czyli konto złotówkowe posiada polski IBAN w polskim banku – w tym przypadku ZEN współpracuje z Alior Bankiem. Jeśli chcesz przelać złotówki z polskiego banku w złotówkach, robisz zwykły przelew na konto z polskim IBAN.”
To jak w końcu to jest: normalny przelew z konta PLN na konto PLN czy przelew międzynarodowy? Czy mogę sobie zasilić konto w ZEN przelewem z własnego konta w PLN bezpłatnie? Jeśli podam komuś nr konta ZEN to ktoś robiąc mi przelew zapłaci jak za międzynarodowy?
Tylko że bank też nie ma teoretycznie prawa kserować Naszych dowodów, a na pewno nie przy każdej okazji, wystarczy wgląd, ale wiadomo jak to działa.
Powiem więcej. Praktycznie całkowicie swoje płatności, zarobki od pracodawcy przeniosłem do Zen. Tak mi się spodobała ta firma i funkcjonalności. Ja bardzo polecam.
Powiem więcej. Praktycznie całkowicie swoje płatności, zarobki od pracodawcy przeniosłem do Zen. Tak mi się spodobała ta firma i funkcjonalności. Ja bardzo polecam.
1. Cashback działa błyskawicznie za każdym razem, testowałem wiele razy.
2. Płaciłem kartą za granicą i przewalutowania po świetnym kursie.
3. Pomoc na chacie błyskawiczna i fachowa.
Co w sumie najważniejsze zapłaciłem za wycieczkę za granicą, niestety wycieczka była niezgodna w pełni z opisem. Ciężko było jednak coś konkretnie udowodnić, bo było słowo przeciwko słowu. Nie wierzyłem, że zgłoszenie tego do zen coś da, jednak zrobiłem to. Kontakt i podejście zespołu naprawdę świetne, podeszli rzeczowo do tematu. Co mnie najbardziej zdziwiło udało się odzyskać część pieniędzy, wcześniej kwotę o którą wnioskowaliśmy ustaliliśmy z zespołem zen.
Mogę tylko polecić ich.
Jak mam dokonać przelewu dolarów z mojego banku w Polsce na Zen i ZEN do banku, bez ponoszenia za to opłat??
„Dane Twojego lokalnego konta PLN 🇵🇱
Cześć, Magda!
Wspaniała wiadomość!
Czy wiesz, że możesz łatwo zasilać swoje konto Revolut, używając numeru lokalnego konta w PLN — a nie tylko za pomocą karty debetowej?”
W artykule na temat ZEN w żadnym miejscu nie napisałam, że numery kont walutowych są z polskim IBANem: „Konta w euro, złotówce i funcie mają swoje własne, lokalne numery IBAN do przelewów lokalnych. Czyli konto złotówkowe posiada polski IBAN w polskim banku – w tym przypadku ZEN współpracuje z Alior Bankiem. Jeśli chcesz przelać złotówki z polskiego banku w złotówkach, robisz zwykły przelew na konto z polskim IBAN.
Pozostałe konta mają jeden „zbiorczy” IBAN, nazywany globalnym. W tym przypadku musisz zrobić przelew międzynarodowy na ten numer konta, czyli przelew SWIFT. ZEN automatycznie rozpozna walutę, w jakiej dokonujesz przelewu i zaksięguje go na odpowiednim koncie.”
ZEN możesz doładować kartą jeśli masz ją do konta w banku w USD. W podstawowym pakiecie masz jeden przelew międzynarodowy w opcji SHA w miesiącu za darmo, ale koszty banków pośredniczących są nieznane i mogą być spore. Przelew w opcji OUR to 10 euro, ale tu masz pewność że nic więcej nie zostanie naliczone. Innego sposobu nie znam.
Czy pieniądze wpłacane do ZEN są chronione przez jakiś fundusz gwarancyjny, a jeżeli tak, na jaką kwotę. Szczególnie jeśli chodzi o środki wpłacane nie na polskie konto, zresztą, czy środki wpłacane na polskie konto na pewno są na nim przechowywane?
I have opened a bank account with zen today. I have a virtual card instead of physical and i used also the promo. With the virtual card i will still have only 120 days and after this i need to pay for the card?
What if i don’t want the physical card. With the virtual will i have a free account or not? As i need the account only for online transactions and cashback.
Thanks,
Panagiotis
I have opened a bank account with zen today. I have a virtual card instead of physical and i used also the promo. With the virtual card i will still have only 120 days and after this i need to pay for the card?
What if i don’t want the physical card. With the virtual will i have a free account or not? As i need the account only for online transactions and cashback.
Thanks,
Panagiotis
With our promo code You have 120 days free. After this period You will pay for the account, not a card. Whether you order a physical card or not – You will pay, 0,99 eur (Gold) or 4,99 eur (Platinium).
Zapytałam na czacie czy konieczne jest posiadanie karty fizycznej aby dokonywać płatności tylko wirtualną – odpowiedziano mi że nie. Natomiast dodając kartę fizyczną do Google Pay w warunkach jest zapis o tym, że aby karta wirtualna działała musi być aktywna karta fizyczna. To jak w końcu jest?
Próbowałem przejść proces weryfikacji konta bankowego do zwrotów na Allegro i wynik negatywny. Wcale mnie to nie dziwi, bowiem przelew 1,01 zł na konto Allegro wpłynął od UAB Zen.com Mesiniu 5 Wilno i nie z konta które mam przypisane.
Da się zrobić taki przelew który wypłynie z numeru konta mnie przypisanego i w którym będę nadawcą?
„W ZEN nie masz możliwości zlecenia przelewu tak, aby Twoje dane były widoczne u odbiorcy, dlatego też zweryfikowanie konta jest niemożliwe.”
Dopytam przy okazji czy zna ktoś miejsce w którym można takie konto otworzyć?
Swego czasu było to możliwe w Revolut…
Co w sytuacji jeśli dokonam zakupu z przedłużeniem gwarancji o rok, po czym zrezygnuje z planu lub całkowicie zrezygnuje z ZEN, „ubezpieczenie od AXA” pozostaje i obowiązuje, czy aby tak było muszę co miesiąc opłacać plan bo inaczej rozszerzona gwarancja przepada?
Czy można odsubskrybować plan i nie płacić, z czym to się wiąże, konto po jakimś czasie zamknie się automatycznie? Czy mogę w każdej chwili powrócić do subskrypcji?
W jaki sposób można całkowicie usunąć konto ZEN?
Jaka firma kurierska dostarcza kartę plastikową?
W przypadku rezygnacji lub zawieszenia planu gwarancja przepada – warunkiem jest aktywna karta, którą dokonano zakupu.
Można odsubskrybować plan, wtedy opłata się nie nalicza i w każdym momencie można wrócić do subskrybcji. Nie ma limitu czasowego.
Pisząc na czacie w aplikacji.
Nie mam pojęcia. Swojej karty nie odbierałam osobiście.
Czy Zen ma coś takiego jak Revolut Junior?
1. Czy karta fizyczna przychodzi sama, czy jakoś trzeba o nią poprosić?
2. Jak się realizuje cashback? Nie za bardzo rozumiem tego. Generuje się link i co potem? Niestety próbuje wygenerować link do Booking ponieważ wiem że będę płacił za 2 tygodnie sporą sumę ale niestety jest jakiś błąd i link nie chce się wygenerować. Ale załóżmy że już będzie. I co wtedy?
Cashback realizuje się w ten sposób, że z aplikacji wchodzi się do wybranej oferty, na przykład Booking i z tej strony (nie na przykład z aplikacji mobilnej bookingu na telefonie) składa się zamówienie i opłaca kartą ZEN. Możesz wybrać idź do sklepu albo wygenerować link i wysłać sobie na przykład na maila i wejść na stronę przez komputer. Jeśli nie działa na telefonie spróbuj opcji z wysłaniem linku.
Pamiętam, jak Revolut informował o wygaśnięciu IBAN w PLN w Polsce. To było chyba 3 miesiące na przód. Tutaj mamy tego samego dnia, bez bezpiecznej kadencji. To świadczy o usłudze Zen.com Weście to pod uwagę przy zakładaniu konta. Mogą Was jeszcze czymś zaskoczyć .
1. Płacę kartą za granicą – bez prowizji ?
2. Wymieniam Złotówki na Euro i chce euro w jakiś najtańszy sposób wypłacić z konta ZEN – jak ?
3. Macie jakiś inny sposób- najtańszy – aby wypłacić euro w Polsce ? Jakiś inny bank, inne konto ?
Płacisz kartą bez prowizji, chyba że przekroczysz limit miesięczny.
Wysyłasz euro na konto walutowe w polskim banku przelewem sepa, 2 w miesiącu masz za darmo w podstawowym planie. Musisz wybrać bank, który ma najlepiej darmowe konto walutowe oraz darmowe wypłaty euro z kasy – i tu uwaga, że każdy bank ma inne limity dziennych wypłat waluty, zazwyczaj dość niskie. Więc większą kwotę będziesz musiał zamówić wcześniej w banku.
Jaki Bank jest najlepszy wg. Ciebie ?
Przelanie USD na rachunek w USD w kantorze – 0 zł
Założenie Konta w Kantorze – 0 zł ( karta 0 zł )
Wypłata USD w banku ( ALIOR ) – 0 zł.
ZEN CZY VIVID? ZEN ODRADZAJĄ MI W CPA BANK
ZEN CZY VIVID? ZEN ODRADZAJĄ MI W CPA BANK
Barclays mi przeleje w funtach a CPA w euro, co mi pani doradzi?
Jeżeli robię przelew na moje konto Zen,wpisuje Mój numer konta Zen a dane wpisuję moje?
Korzystam z Zen od roku, przez jakies 10 misiecy mozna powiedziec ze bylem zadowolony. Ostatnio jednak moja opinia zmienial sie ze wzgledu na znikajace pieniadze. Wykonalem przelew, ktory zszedl z konta ale na konto docelowe juz nie doszedl. Kolejny raz zrobilem znow przelew wyskoczyl wewnetrzny blad serwera, i pieniadze zniknely i nie jest to nigdzie widoczne… czas oczekiwania na czacie to od 100 do 450 osob. Brak slow! Czas na zmiane.
Bardzo NIE POLECAM !!!!
Zonda proponuje Zen jako super sposób na przelew NATYCHMIASTOWY.
Wysłałam pieniądze z Zen na Zondę 1 maja o 14:13 a jest 4 maja 9:41 i jeszcze nie doszło !!!!
Kontakt z obsługą Zen jest tylko przez chat i tylko przy … ciągle włączonej aplikacji a jest się w kolejce 80, 84 itd. Więc trzeba czekać przy niegasnącym ekranie telefonu przez kilka godzin, żeby dostać się na chat i uzyskać informacje…
Po prostu brak sił…
Ocena -5 a nawet gorzej
Nie polecam jesteście oszustami i tyle w temacie
Mam nadzieję że kiedyś ktoś was tak samo okradnie z pieniądzy jak wy ludzi
CZĘSTE niepoprawne transakcje Pieniądze znikają z konta a nie ma ich na zen. Pomoc nie interesuje nic. Nie wiadomo w ogóle do kogo to należy
Zerowa pomoc, reklamują pomoc 24/h, a nawet w 40h nie odpowiedzą. Pieniądze z transakcji „zaginęły” i chyba nie mogą im się odnaleźć mimo podaniu wszystkich potrzebnych informacji:).
Założyłam konto w grudniu, początkowo w porządku ale dziś przykra sytuacja. Zostałam zablokowana bo naruszyłam zasady ale jakie to tajemnica. Wysłałam na konto prawie 2200 i nie wiem czy dotarły czy odzyskam, dla ZEN zostałam oszustem, nie wiem czy pieniądze wpłynęły czy nie wygląda na to ze wszystko przepadło. Prawdopodobnie skończy się to w prokuraturze. Nigdy więcej takich instytucji. Nigdy!
No cóż piękna odpowiedź ale pieniędzy do tej pory nie odzyskałam. Więc zdania nie zmienię. Zostałam oszukana. Potrzebuje moje pieniądze a ZEN je przetrzymuje bezprawnie.
No cóż minęło kilka kolejnych dni i po pustych słowach ZEN ze niezwłocznie zwracają pozostał niesmak bo niestety dalej uzurpują sobie prawo do przetrzymywania moich pieniędzy. Złożyłam wnioski o zwrot … cisza. Zwykli oszuści!!!!
Ta firma to oszuści. Zleciłem przelew, nie zrealizowali go ale pobrali opłatę 49 zł. Po zgłoszeniu sytuacji chcą zwrócić połowę opłaty. Za co mam płacić połowę oplaty?! Za to że nie potrafią zrobic przelewu?! Konsultanci w bok nie potrafią nawet czytać ze zrozumieniem. Zen to oszuści.
Z rzeczy pozytywnych – polecane przez Pana Roberta Makłowicza.
Z rzeczy negatywnych – cała reszta. Przed skorzystaniem z usług ZEN polecam każdemu zapoznanie się z negatywnymi opiniami – ja wybrałem ZEN skuszony tymi pozytywnymi i bardzo żałuję.
Serdecznie NIE polecam! 1 marca wysłałem przelew, aby doładować konto – pieniędzy nie ma do dzisiaj. Jedyna pomoc, jaką uzyskałem ze „wsparcia ZEN” to sugestia skontaktowania się z moim bankiem. Pieniędzy w moim banku już nie ma, bo zgodnie z dyspozycją przelewu zostały wysłane w dniu 1 marca. Do tego dnia w normalnych realiach powinny już dawno dotrzeć na konto, ale w przypadku konta ZEN dziwnym trafem pieniądze nie dotarły do dzisiaj, pomimo upływu tygodnia.
Wisienką na torcie jest sposób funkcjonowania „wsparcia ZEN”. Do czatu wsparcia nie da się wrócić, a dla użytkownika wiadomości znikają bezpowrotnie (chyba, że wykona zawczasu screenshoty) – jest to z pewnością wygodne z punktu widzenia „wspierających” ale dla użytkownika to już tak niebardzo.
Ja parę lat temu miałem sytuację taką, że płaciłem akurat kartą aliora kantoru, nie miałem koron więc płaciłem z konta USD albo euro już nie pamiętam musiałbym sprawdzić. Ale do czego zmierzam… Płatność była na kwotę w przeliczeniu ok 1200 zł. Okazało się że pobrali ok 160 zł dodatkowej opłaty. Zareklamowałem odrzucili, właśnie pisząc że to operator usługi płatności z tej strony gdzie płaciłem pobrał i oni nie mają na to wpływu. Dziwne gdyż po tym jak złożyłem odwołanie od tej decyzji 160 zł grzecznie oddali… To co oddali by nie swoje, wątpię, także warto jak wszędzie nie tylko składać reklamacje, ale też min jedno odwołanie
Czytaj w internecie o blokadzie kont ZEN !!!!!!!!!
Ale wszystko ma swoje plusy i minusy. Skupię się wyłącznie na minusach, a właściwie na jednym minusie.
ZEN dostarcza karty fizyczne za pośrednictwem firmy kurierskiej FedEx. Zamówiłem kartę, po chwili otrzymałem widomość, że karta jest w drodze. W dniu dostarczenia otrzymałem dwie wiadomości informujące, że kurier podejmie próbę dostarczenia przesyłki. Cały dzień spędziłem w domu. Nie wyszedłem nawet na pięć minut. Oczywiście ani kuriera ani choćby telefonu lub innej formy kontaktu nie było. Na drugi dzień odebrałem telefon z informacją, że ponieważ kurierowi – z mojej winy – nie udało się dostarczyć przesyłki, podjęta zostanie kolejna próba w dniu następnym. Oczywiście spędziłem na próżno kolejny dzień. To w sumie dwa dni mojego życia, całkowicie zmarnowane, których nikt mi już nie zwróci!!! Karta oczywiście po dwóch dniach wróciła do ZEN – „bo nie mogła zostać dostarczona”. Zamówiłem kolejną i jest dokładnie tak samo.
Problem polega na tym, że ZEN nie współpracuje z innymi dostawcami. Tym samym w moim przypadku otrzymanie karty fizycznej jest niemożliwe.
Na szczęście można posługiwać się kartą wirtualną, choć nie wszędzie działa no i oczywiście należy pilnować naładowania telefonu ;).
Widzę jednak, że chyba faktycznie coś źle się dzieje w państwie Zen. Przeczytałem wszystkie tu komentarze, następnie – i nawet nie musiałem grzebać po sieci, by znaleźć niepojące informacje – felieton Jakuba Szczęsnego, z antyweb.pl, pod tytułem „Hej, ZEN.COM – dobrze się czujecie?! Co się z wami dzieje?!” Tekst jest rzeczowy, podparty screenami i raczej nie można postawić tu jakiś zarzutów o stronniczość czy złośliwość, a sam już tytuł sugeruje, że gość jest mocno zbulwersowany. I z tego, co widzę, wydaje się, że ma więcej niż rację., musz
Dość dużo podrużuję, a ponieważ mieszkam i pracuję z granicą, i z racji tego, od czasu do czasu muszę wykonać jakiś przelew na polskie konto, pomyślałem sobie: faktycznie, po co przepłacać (w Polsce mam konto w Pekao, więc przepłacam „na bank”), albo wozić ze sobą gotówkę, itd, skoro jest alternatywa? Niestety, wydaje się, że, jak zwykle, wszystko gra, ale nie do końca.
Nie mówię, że tak na pewno było w przypadku przelewów w ZEN, niemniej radzę przetestować samemu oba rozwiązania, Revolut i ZEN i wyrobić sobie własną opinię 🙂 Mi Revolut zalazł za skórę już dawno, do ZEN na razie nie mam o co się przyczepić oprócz tych czasowych opóźnień na czacie. Niemniej, na wypadek takich zdarzeń zawsze warto mieć dwa narzędzia i dwie karty 🙂
Korzystając z okazji, pozwolę sobie o coś zapytać. Czy, jak założyłem konto REV w Norwegii, i doładuję je z karty mojego norweskiego banku, następnie przewalutuję jakąś kwotę z NOK na PLN, to:
– mogę, bez ponoszenia dodatkowych opłat, zrobić transfer tych złotówek na konto REV innej osoby, jeśli jej REV założony był w Polsce, czy potraktowane to będzie jak transfer zagraniczny?
chciałabym dowiedzieć się, czy ZEN standardowo (u wszystkich potencjalnych klientów) stosuje dodatkową weryfikację czy tylko mnie spotkało takie 'szczęście’.
Skorzystałam z linka na Państwa stronie i założyłam konto w ZEN 13 sierpnia. Użyłam skanu prawa jazdy oraz selfie. Niestety weryfikacja automatyczna nie powiodła się i otrzymałam informację, że weryfikacja tożsamości jest w toku i zostaną poinformowana gdy się zakończy. Ten stan trwał do wczoraj (16 sierpnia) gdy skontaktowałam się z Supportem z pytaniem o co chodzi.
Nie przedłużając, po serii maili otrzymałam poniższą prośbę o dostarczenie dodatkowych informacji. To co mnie odstręcza najbardziej to żądanie przesłania wyciągów bankowych z wpływem wynagrodzenia (w moim przypadku) lub pasków płacowych.
Przyznam, że jestem tym zaskoczona. ZEN planowałam wykorzystywać jako opcję na wyjazdy zagraniczne a nie jako główny rachunek.
A oto otrzymany od ZEN email:
”
Potrzebujemy dodatkowych informacji
Zadbaj z nami o bezpieczeństwo ZEN
Cześć,
Dziękujemy za wybranie ZEN. Mamy nadzieję, że podobają Ci się nasze funkcje i Zenefity.
Jako instytucja finansowa, jesteśmy skupieni na tworzeniu bezpiecznego i niezawodnego ekosystemu finansowego.
Podlegamy również wielu przepisom, których nasi użytkownicy także muszą przestrzegać. Dlatego czasami potrzebujemy lepiej poznać naszych klientów.
Informacje o źródle pieniędzy
Prosimy o przekazanie nam w ciągu najbliższych 7 dni następujących informacji:
– Skąd dowiedziałeś/ łaś się o ZEN?
– Jak planujesz korzystać z usług ZEN?
– Czy ktoś prosił Cię o otworzenie konta ZEN lub dokonanie transakcji finansowych?
– Czy ktoś zaproponował Ci możliwości inwestycyjne, dla których wymagane jest otwarcie konta ZEN?
– szczegółowego opisu źródła pochodzenia środków wraz z potwierdzającymi go dokumentami (więcej informacji w poniższej tabeli).
ŹRÓDŁO WYMAGANE DOKUMENTY*
zatrudnienie:
wyciągi bankowe pokazujące otrzymywanie regularnych wypłat wynagrodzenia od pracodawcy z ostatnich 3 miesięcy lub paski z wypłat z ostatnich 3 miesięcy, na których czytelnie określono nazwę pracodawcy i otrzymywaną kwotę
wpływy z działalności gospodarczej:
kilka ostatnio wystawionych faktur, które pokażą zakres działania firmy oraz wyciągi bankowe potwierdzające otrzymywanie tych kwot
sprzedaż własności:
dokumenty prawne potwierdzające sprzedaż własności oraz wyciąg bankowy potwierdzający otrzymanie tych środków
emerytura:
wyciąg z banku lub potwierdzenie pojedynczej transakcji wyraźnie wskazujący na otrzymywanie świadczenia lub odcinek emerytury wyraźnie wskazujący jej wysokość i częstotliwość
*przedstawiona lista nie jest ostateczna i możemy potrzebować więcej szczegółów w celu dokończenia weryfikacji.
To rutynowa weryfikacja. Dane, o które prosimy, są niezbędne do spełnienia przez nas wymogów prawnych i usprawnienia przetwarzania transakcji.
Jeśli nie posiadasz żadnego dokumentu z powyższej listy lub masz pytania odnośnie tego procesu, wystarczy, że odpowiesz na tę wiadomość.
Bezpieczeństwo naszych klientów i ich pieniędzy to nasz priorytet. Dlatego w przypadku braku odpowiedzi na powyższe instrukcje, możemy ograniczyć dostęp do aplikacji. Wszystko wyjaśnione jest w naszych Warunkach korzystania z ZEN.
Pozdrawiamy,
Team ZEN
Mam pytanie, czy poprzez ZEN można kupować, inwestować w bitkojny. I jeszcze jedno czy za każdym razem wpłaty na konto ZEN będą wymagały udokumentowania skąd pochodzą środki (wcześniejsze wpisy osób które dostały pieniądze od osób trzecich )
Teraz doszła opcja PSC, w tej formie doładowania konta ZONDA być może coś się zmieni…
Czy jeżeli ktoś pomylił dane odbiorcy to przelew dojdzie na konto w Zen?
Dziękuję dobranoc, pozamiatane, konto do zamknięcia trzeba wrócić do Revoluta, a zapowiadało się tak pięknie.
W tym roku zablokowali mi już kilkanaście tysięcy zł przelanych na konto ZEN. Po wielu rozmowach z bezradnym supportem okazało się, że muszę udokumentować swoje przychody. Pieniądze zostały odblokowane po 6 dniach! Przez ten czas nie mogłem dysponować środkami, choć ich potrzebowałem.
W zeszłym tygodniu zaryzykowałem ponownie – byłem pewien, że przesłana już raz dokumentacja przychodów będzie gwarantem bezproblemowych transferów. Pomyliłem się. Tym razem zablokowano poważniejszą kwotę. Sprawa jest o tyle poważna, że odkładałem pieniądze na zakup nieruchomości. Kiedy jest odzyskam? Nie wiadomo. W komentarzach ludzie piszą nawet o kilku tygodniach. ZEN.com nie informuje o terminach. Oczekiwałbym w takim przypadku zwrotu środków na konto, z którego zostały przelane lub przynajmniej terminu ich odblokowania. Tymczasem mamy dziwne procedury i głupawą, ogólnikową komunikację.
NIe mnie oceniać, czy działalność ZEN.com jest zgodna z prawem i czy mają prawo przetrzymywać środki bez określania daty ich zwrotu. Niemniej jest to absolutnie nieakceptowalne i może oznaczać poważne kłopoty, jeśli powierzone im pieniądze przeznaczone są na jakąś terminową płatność.
Ostrzegam z całą stanowczością przed tym serwisem!
Ja się zwijam, choć korzystałem przez 2 lata i zachęciłem sporo osób do dania im szansy.
W dniu dzisiejszym robiłem jedne małe zakupy w sklepie około 30 PLN i zapłaciłem zbliżeniowo – zero problemu. Następnie w pracy w automacie wziąłem kawusie też zbliżeniowi i ponownie bez problemu, potem jeszcze jedna płatność w automacie i tez super. Na koniec dniówki chciałem jeszcze kupić coś tam i przykładam kartę to czytnika w automacie a tu zonk , czytnik nie zaakceptował karty tak jakby jej nie czytał. Niestety nie ma możliwości wsunąć karty i wbić PIN. Czy miała Pani takie sytuacje? Od czego to zależy?
Czy jest może jakiś limit, że po paru płatnościach zbliżeniowych kolejna płatność kartą musi mieć silne uwierzytelnienie czyli podając PIN. Zaznaczam na koncie ZEN jest wszystko OK
Zbyt pochopnie założyłem Revoult, i zacząłem szukać alternatywy. Już prawie przekonałem się do ZEN, aż zobaczyłem dziesiątki komentarzy w ciągu ostatnich paru miesięcy o blokowaniu środków/wstrzymywaniu przelewów, itd.
Czy są aktualnie na rynku takie serwisy, w których czujesz że wpłacona kasa jest Twoja? a nie jak w bankach, że dziś jest a jutro musisz poprosić jak będziemy mieć gorszy dzień. Czy wszystkie te serwisy żądają potwierdzenia skąd pieniądze pochodzą, itd?
Czy teraz wszystko już jest pod pełną kontrolą?
Podejrzewam, że to kwestia komu podlegają. Podobnie z brokerami finansowymi – jedni lecą do skarbówki ze wszystkim, inni mają naszą skarbówkę gdzieś i rób co uważasz.
Wydawało mi się, że jednym z głównych celów posiadania takich wirtualnych kart to właśnie większa wolność. Same koszty to dość mało chyba na 2022r? to mogło być bardziej istotne 10 lat temu, gdzie prowizje w bankach były znaczne.
Do tego takie serwisy powinny zachęcać obsługą, przejrzystością, szybkością realizacji – a jak się czyta komentarze to prawie wszystkie serwisy mają coś za uszami.
2 rozmowy przez czat, 2 e-maile. Jeden nie odebrany telefon on obsługi – nie da się oddzwonić, ani też nie oddzwaniają ponownie.
Szlak mnie trafia.
Czy możecie to potwierdzić?
W cenniku jest taka informacja: „Moneysend received on ZEN Card 3.00%” .
doceniam artykuł i dzielne odpowiadanie na komentarze 😉
prowadzę kantor krypto, polskie banki wypowiadają konta, nie da się prowadzić działalności; mam dwa pytania odnośnie zen.com:
1. czy konto firmowe może założyć spółka z o.o.
2. jak wpłacać (większą) gotówkę, rzędu kilkudziesięciu tys. pln na konto? czy wpłata gotówki na poczcie lub gotówki poprzez dowolny bank na konto zen prowadzone dla spółki jest możliwa? od czego zależy prowizja od wpłaty w takich przypadkach?
Pierwszy zgrzyt -zablokowali mi kartę podejrzewajac nieautoryzowane użycie .mówie spoko .usunąłem zablokowana kartę na której mialem 1 % cashback i – niespodzianka
Nowa karta już była bez cashbacku .
Kolejne kuriozum:
Saldo rachunku na koniec 08.23 wynosiło 93.27
Doliczając nierozliczone transakcje :
25.26+12+3.8+3.8+5+1.5+2
Saldo powinno wynieść 26.63
Wynosi minus 11 zł !
Sic tak minus !
Sprawa pójdzie dalej bo nie odpuszczę –
Swoje pieniądze odzyskam przez EFG a w Polsce chyba czas im załatwić ostrzeżenie KNF
jest tylko na te chwile GB i LT co niestety nie pomaga mi.
jest tylko na te chwile GB i LT co niestety nie pomaga mi.
Jest tylko GB i LT
Może jestem za stara? Czuję się zdyskryminowana.
Założyłem sobie konto na ZEN celem wpłacania PLN na konto Binance, generalnie cała procedura założenie konto poszła bardzo sprawnie, zrobiłem test przelewu w wysokości 100 zł i także nie było problemu. Schody zaczęły się przy większej kwocie, gdzie dzień po wykonaniu przelewu z własnego banku pieniądze nie dotarły, a ZEN przysłał mi maila z zapytaniem o źródło moich dochód wraz z koniecznością przedstawienia dowodów, co najbardziej mnie zaszokowało. Próba, o informację czy ktoś miał podobne doświadczenia i jak ostatecznie rozwiązał sytuację?
Czy konto Zen jest bezpieczne przed komornikiem, proszę nie pisać że trzeba płacić długi w tedy nie będziesz miał problemu.
Tak się składa że mam z konta zablokowane środki i przekazane dla komornika najlepsze jest to że komornik nic mi nie przesłał, wiem że pieniądze odzyskam tylko to potrwa bo wiadomo jak jest w naszym kraju, a satysfakcji mu nie dam by mi nadal pobierał.
Po założeniu konta Zen w zeszłym roku, dostałem przelew z pracy na konto i został on zablokowany. Zen wymusił na mnie SKAN UMOWY O PRACĘ, rozumiecie? Bezprawnie zatrzymali środki na życie, dopóki nie wysłałem im zdjęć swojej umowy.
Powodzenia z takimi bandytami.