Rozdział IX – Mity i fakty na temat promocji bankowych
W tym rozdziale zajmiemy się najczęstszymi faktami i mitami na temat promocji bankowych. Prawdopodobnie znajdziesz tu odpowiedzi na niektóre nurtujące Cię od dawna pytania 🙂
Czy udział w promocjach bankowych naprawdę nic nie kosztuje?
PRAWDA
Biorąc udział w promocji dowolnego banku musisz pamiętać, by sprawdzić, jakie są warunki bezpłatności konta/karty. Opisujemy je szczegółowo w artykule na temat danej promocji. Stosując się do naszych wskazówek będziesz miał konto czy kartę za darmo.
Bank urządza promocję żeby pozyskać i sprzedać moje dane
FAŁSZ
Dane, które musisz podać nie różnią się niczym od tych, które podałbyś zakładając dany produkt w oddziale. Co do danych udostępnianych firmie zewnętrznej, która organizuje promocję wraz z bankiem – przekazywane są tylko dane niezbędne do tego, by móc Cię zidentyfikować i sprawdzić, czy spełniłeś warunki promocji.
Gdyby któryś bank sprzedawał dane to po pierwsze, dowiedzielibyśmy się o tym bardzo szybko, a po drugie, konsekwencje byłyby dla takiego banku bardzo bolesne (milionowe kary + utrata większości klientów). Potencjalne straty znacznie przewyższałyby korzyści.
Teraz konto w promocji jest za darmo, a za chwilę bank zmieni opłaty i będę musiał płacić.
FAŁSZ
Owszem, banki mogą zmienić taryfę opłat i prowizji w każdej chwili. Ale jeśli to robi, musi Ciebie poinformować o tym odpowiednio wcześnie. Wtedy, jeśli nie zgadzasz się ze zmianami masz prawo wypowiedzieć umowę bez okresu wypowiedzenia. Nie ma znaczenia, czy masz konto założone w promocji od miesiąca, czy od 10 lat – ewentualna zmiana opłat dotyczy wszystkich po równo.
Na pewno są ukryte haczyki
PRAWDA/FAŁSZ
Nawet jeśli w regulaminie są jakieś haczyki to znalazłeś się na tej stronie, by ich uniknąć. Dokładnie analizujemy regulaminy promocji, niejednokrotnie kontaktujemy się z bankiem żeby wyjaśnić niektóre mniej jasne kwestie dotyczące danej promocji. Nawet jeśli gdzieś był jakiś haczyk, to my go rozebraliśmy na części pierwsze. Poza tym promocja opiera się na regulaminie i cennikach – bank nie może odmówić wydania nagrody, jeśli spełniłeś warunki w nich opisane.
Założę konto w promocji, a oni będą do mnie codziennie wydzwaniać
PRAWDA/FAŁSZ
Trochę prawda, trochę fałsz – to naprawdę zależy od banku, w jakim zakładasz produkt dla promocji. Może się zdarzyć tak, że zupełnie nikt do Ciebie nie zadzwoni, a może być tak, że dostaniesz kilka telefonów z ofertami. Dodatkowo możesz podjąć pewne kroki, by ominąć męczące Cię kwestie marketingu.
- Blokowanie numerów
Pierwszym, najłatwiejszym sposobem jest nie odbieranie rozmów od nieznanych numerów. Telefon dzwoni, nie odbierasz. Wrzucasz nr w google. Jeśli to bank na 99% znajdziesz o tym informacje w Internecie. Blokujesz numer. Już do Ciebie się nie dodzwoni.
- Drugi numer
Jeśli ktoś jest promocyjnym hardcorem może rozważyć założenie drugiego numeru na potrzeby promocji bankowych. Wtedy wszystko idzie na drugi numer – który przez większość czasu może leżeć nieużywany. Pamiętaj, że podany numer staje się jednocześnie nr do autoryzacji transakcji – jeśli będziesz w pracy, a drugi nr zostawisz w domu to nie zrobisz przelewu, ponieważ sms przyjdzie na drugi numer.
- Aplikacja Truecaller
Jedną z najbardziej znanych aplikacji służącą do wykrywania połączeń z banku jest Truecaller. Aplikacja ta oferuje identyfikację numeru dzwoniącego wraz z blokadą połączeń i sms-ów o charakterze marketingowym. Jeżeli dysponujecie wolnymi zasobami pamięci na waszym telefonie – warto przetestować.
- Osobny adres e-mail
Założenie pomocniczego adresu e-mail wyłącznie na potrzeby promocji bankowych może okazać się zbawienne. Wszystkie reklamy i oferty marketingowe będą gromadzić się w skrzynce mailowej, z której nie korzystamy na co dzień. Dodatkowym atutem jest to, że niezbędne informacje bankowe również zgromadzą nam się w jednym miejscu i nie będziemy zmuszeni wyselekcjonować ich z gąszczu naszych prywatnych maili.
- Wycofanie zgód marketingowych po odebraniu nagrody
Metoda przydatna dla osób, które pomimo odebrania bonusu od banku chcą pozostać jego klientami. Najlepiej zgody marketingowe wycofać za pomocą aplikacji mobilnej lub strony internetowej banku, a jeżeli jest to niemożliwe to należy udać się do oddziału bądź zadzwonić na infolinię.