Rozdział VII – Najczęstsze problemy z promocjami bankowymi i jak sobie z nimi radzić

W tym rozdziale zajmiemy się dwoma najczęstszymi problemami, z jakimi zgłaszacie się do nas o pomoc. Postaramy się wyjaśnić, co należy zrobić w obu przypadkach. Najczęstsze problemy które omówimy dzisiaj to:

I. Nie otrzymałem nagrody

Niekiedy pojawiają się sytuacje, w których nie otrzymujemy bonusu za udział w promocji bankowej. Najczęściej spowodowane jest to tym, że organizatorzy promocji mają problemy techniczne chociażby z przeanalizowaniem spełnienia przez nas warunków promocji. Jednak są sposoby żeby temu zaradzić.

Sprawdź czy spełniłeś wszystkie warunki promocji:

  • czy nie wziąłeś udziału w promocji w czasie, kiedy obowiązywał jeszcze okres karencji
  • data przystąpienia do promocji – czy zdążyłeś w  terminie zapisać się do danej promocji
  • datę podpisania umowy – czy zdążyłeś w terminie podpisać umowę (czasami jest to ta sama data, co data przystąpienia do promocji, a czasami inna
  • czy dostarczyłeś wymagane dokumenty – np. dochodowe przy karcie kredytowej
  • czy wyraziłeś wymagane zgody marketingowe oraz czy ich nie cofnąłeś w okresie trwania promocji
  • czy spełniłeś wszystkie warunki promocji w określonym czasie – wpływy na konto, płatności kartą w określonej ilości bądź wartości, zainstalowanie aplikacji, logowanie się do bankowości internetowej itd.
  • czy uzupełniłeś nr konta do wypłaty premii (jeśli jest wymagany)
  • czy nie zamknąłeś konta lub karty zbyt wcześnie
  • czy poprawnie przeczytałeś datę przyznania nagrody

Jeśli przeanalizowałeś warunki (korzystając z Ogarniacza Promocji zajmie Ci to tylko chwilę, pod warunkiem że rzetelnie z niego korzystałeś) i jesteś pewien, że wszystko po Twojej stronie jest OK – nie martw się. Wystarczy napisać reklamację. 

Gdzie wysłać reklamację?

To zależy, czy to bank bezpośrednio organizował promocję (wtedy reklamację piszesz poprzez bankowość internetową, dzwonisz na infolinię lub odwiedzasz oddział) czy też robił to za pomocą organizatora (wtedy najczęściej trzeba napisać maila do organizatora). 

Gdzie znajdziesz te informacje? Najszybciej w regulaminie promocji (zawsze jest dołączony do artykułu), w pierwszym zdaniu tegoż regulaminu. W regulaminie, z reguły pod koniec, znajdziesz też informacje, gdzie kierować reklamacje. A jeśli nadal nie jesteś pewnie, gdzie masz napisać – napisz do nas wiadomość, zawsze chętnie Ci pomożemy i podpowiemy. 

Co umieścić w reklamacji?

W reklamacji dobrze jest opisać wszelkie szczegóły z uwzględnieniem m.in. w której konkretnie promocji braliśmy udział oraz kiedy do niej przystąpiliśmy. Warto też wspomnieć, jakie warunki były do spełnienia oraz że wszystkie z nich zostały zrealizowane. Napisanie jak największej ilości informacji zawsze ułatwi szybsze rozwiązanie sprawy. Na końcu warto zapytać, kiedy nagroda zostanie przyznana. Teraz pozostaje nam czekać na odpowiedź. Terminy rozpatrywania reklamacji są różne – od kilku godzin do nawet miesiąca.

Jeśli piszesz reklamację mailem koniecznie umieść w wiadomości swoje imię, nazwisko, nazwę promocji i adres e-mail, na jaki chcesz otrzymać odpowiedź. 

II. Nie otrzymałem maila z linkiem do uzupełnienia numeru konta

Banki coraz częściej zlecają organizowanie promocji firmom zewnętrznym i coraz częściej warunkiem otrzymania nagrody jest uzupełnienie numeru konta i naszych danych do wypłaty nagrody. Działa to mniej więcej tak:

Zakładasz produkt w promocji ->spełniasz warunki -> otrzymujesz maila z linkiem -> klikasz w link -> uzupełniasz dane -> dostajesz nagrodę -> cieszysz się

Co w przypadku jeśli nie otrzymałeś maila, a na uzupełnienie danych masz tylko kilka dni?

Po pierwsze – nie panikuj

Po drugie – sprawdź dokładnie wszystkie foldery, szczególnie SPAM (czasami wiadomości tam wpadają, a czasami ktoś przypadkiem przeniesie lub usunie wiadomość)

Po trzecie – jeśli wiadomości nigdzie nie ma upewnij się, że podałeś właściwy adres mailowy

Po czwarte – jeśli po Twojej stronie wszystko jest OK to jak najszybciej napisz reklamację.

W artykułach na temat promocji zawsze zawieramy informację, kiedy taka wiadomość ma przyjść. Bardzo często zamieszczamy również informację, z jakiego maila ma przyjść wiadomość i na jaki adres można pisać ewentualną reklamację. Jeśli nie jesteś tego pewien, lub w artykule nie ma tych informacji – napisz do nas. 

Wujek Dobra Rada:

zrób sobie przypomnienie w kalendarzu w telefonie! To ważne – jeśli wiadomość dotrze, a Ty ją zignorujesz to nie otrzymasz nagrody.