Rozdział VI – Dlaczego banki nie wszędzie informują o promocjach, czyli składanie wniosków przez dedykowaną stronę

Odpowiedź na pytanie dlaczego banki organizują promocje bankowe już znasz. Chodzi oczywiście o pozyskanie jak największej liczby nowych klientów. 

Jak już również wiesz, banki często zlecają organizowanie promocji pośrednikom – domom mediowym czy agencjom reklamowym. Dlaczego? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze – zazwyczaj takie rozwiązanie jest tańsze niż zatrudnianie nowych ludzi i tworzenie infrastruktury do promocji. 

Droga promocji wygląda w skrócie następująco: bank wymyśla promocję -> zgłasza się do pośrednika -> pośrednik szuka partnerów (takich jak nasz blog) do promowania tych promocji -> my opisujemy promocję ->Ty korzystasz. 

Stąd właśnie brak informacji o promocji na stronach internetowych banków: nie zawsze to bank bezpośrednio ją organizuje.

Oczywiście nie zawsze tak jest i zdarza się, że to bank organizuje promocję bez pomocy firm zewnętrznych. Wtedy taka informacja zamieszczana jest na stronie głównej banku.

Dlaczego więc zawsze należy korzystać z dedykowanej strony przeznaczonej do założenia produktu bankowego?

Jeżeli uważnie wczytacie się w regulamin promocji bankowej to zobaczycie, że na samym początku regulaminu z reguły widnieje zapis kto jest organizatorem danej promocji. Ale jesteś na tej stronie po to, byś nie musiał czytać regulaminów – my robimy to za Ciebie. 

Jeśli chcesz mieć 100% pewność, że otwierasz dany produkt w promocji, w której chcesz go otworzyć korzystaj z linków umieszczonych w artykule – gwarantujemy, że są one aktualne i prawidłowe. Wyobraź sobie sytuację: przeczytałeś gdzieś, że bank X organizuje promocję konta w której możesz otrzymać 300 zł. Nie sprawdzałeś regulaminu, tylko wszedłeś na stronę banku X i założyłeś konto. Jednak bank X polecił organizację dla pośrednika, i tej promocji na swojej stronie nie ma. Właśnie założyłeś konto bez promocji – 300 zł przepadło. 

A co z placówkami i infolinią banku?

Tutaj sytuacja wygląda podobnie. Oddziały i infolinia najczęściej nie mogą otwierać produktów w promocjach przeznaczonych do Internetu. Dlaczego? Znów chodzi o pieniądze. 

Internet to nadal najtańsze źródło pozyskania klientów. Ludzie pracujący w oddziałach i na infolinii kosztują – trzeba im płacić, zapewnić komputery, drukarki, lokal, trzeba zapewnić obsługę gotówkową, firmę ochroniarską, itp. Koszty są ogromne. Banki wychodzą z założenia, że skoro tyle inwestują w oddziały to powinny one być rentowne – i pozyskiwać klientów bez promocji. 

Dlatego większości promocji nie znajdziesz w oddziałach i na infoliniach.

Wyrabiając sobie nawyk nie korzystania z infolinii i oddziałów banków w celu pozyskiwania informacji dotyczących promocji bankowych zyskujesz pewne bezpieczeństwo. Dotyczy ono tego, że nie dasz się namówić na otwarcie na przykład konta, które wcale nie będzie objęte promocją.

Takie sytuacje się zdarzają, kiedy trafimy na nieuczciwego pracownika banku – może próbować Ci wmówić, że ta promocja się skończyła, że nic o niej nie wie albo próbować Cię nakłonić do tego, byś mimo wszystko założył konto u niego. Najgorsze są przypadki, kiedy przychodzisz do placówki, a pracownik mówi że w Twoim wniosku jest błąd i musi go anulować i złożyć na nowo. Na 99% nie ma możliwości złożenia wniosku powtórnie w promocji. W takiej sytuacji Ty myślisz, że jesteś objęty promocją, ale wcale tak nie jest. Jeśli spotka Cię taka sytuacja poproś o anulowanie i złóż wniosek ponownie przez Internet – samodzielnie.