Jesteś naszym priorytetem - sprawdź nasze standardy jakości oraz jak zarabiamy.

Zgarnij 20 euro na start z Vivid Money +10% cashbacku(na przykład w Lidlu)!

PROMOCJA ZAKOŃCZONA Vivid Moneynowy klientFintech
Magda Kopiczko

Vivid tymczasowo wstrzymał rejestracje z Polski – nie wiadomo kiedy przywrócą je z powrotem.

W poszukiwaniu nowych promocji bankowych zajrzeliśmy za naszą zachodnią granicę. Udało nam się znaleźć solidną propozycję od niemieckiego startupu – Vivid Money. Ta młoda spółka ma duże szanse by stać się zagrożeniem dla Revoluta.

Dlaczego? Ponieważ oferuje podobne możliwości, a plusów ma więcej – program poleceń, w którym zgarniesz 20 euro na start, po czym możesz polecać i zarabiać dalej i to bez ograniczeń. Cashbacki, nawet do 10%. Metalową kartę za darmo!

Na początek opowiem Ci, czym dokładnie jest Vivid a następnie przekonasz się na włąsne oczy, jak niewiele trzeba żeby zgarnąć 20 euro na start. Zapraszam Ciebie do podróży przez świat Vivid Money!

Warto skorzystać jak najszybciej – promocja nie ma określonej daty końcowej co oznacza, że może zakończyć się w każdym momencie.

Czym jest Vivid Money?

Vivid Money to bardzo młoda spółka – pojawiła się zaledwie rok temu, w 2019 roku. Co nie stanowiło przeszkody, by na tę chwilę była wyceniana już na ponad 100 mln euro!

Sam Vivid nie jest bankiem, oferuje platformę usług, natomiast konta są zakładane w niemieckim Solarisbank. Czyli środki zgormadzone na Vivid podlegają ochronie do 100 000 euro i obowiązują takie same jak w naszych rodzimych bankach przepisy dotyczące bezpieczeństwa danych oraz płatności.

Myślę że większość z Was zna Revoluta. Vivid Money opiera się na podobnej zasadzie.

W pakiecie otrzymujesz:

  • aplikację na telefon,
  • darmową metalową! kartę,
  • darmowe konto w euro,
  • możesz stworzyć subkonta w 15 innych walutach i przewalutowywać środki po bardzo korzystnym kursie.

Dlaczego warto mieć Vivid Money?

Plusów jest dużo – przedstawię więc tylko te wg mnie najistotniejsze 🙂

1. Program poleceń

Kiedy już założysz swój Vivid Money i zgarniesz 20 euro na start nic nie stoi na przeszkodzie byś polecił go znajomym. Wtedy i Ty, i znajomy otrzymacie po 20 euro – i tak w nieskończoność. Nie ma bowiem limitu poleceń 🙂 Polecisz go dla 10 znajomych, zgarniesz 200 euro, czyli około 1000 zł.

2. Cashbacki – aż do 10%!

Na przykład na ten moment za zakupy w sklepach Lidl czy Aldi otrzymasz aż 10% cashbacku – działa również w Polsce. Oferty cashbacków na poszczególne sklepy są czasowe i zmieniają się. W zależności od planu (Standard czy Prime) możesz zgarnąć do 20 euro lub do 100 euro cashbacku miesięcznie!

Na TEJ STRONIE znajdziesz listę sklepów wraz ze stawką cashbacku. Na moment tworzenia tego artykułu (obowiązują do 30 listopada) najciekawsze wydają się:

10% za zakupy w Lidlu i Aldi

10% za Netlixa, Spotify, Nintendo i PlayStation

10% w drogeriach Sephora

10% za bilety FlixBus

Warto o tym pamiętać przez zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia 🙂 Załóżmy że robisz duże zakupy w Lidlu. Płacisz za nie 300 zł. 30 zł wraca na Twoje konto. Brzmi całkiem nieźle jak na mój gust 🙂 Oczywiście nie wiadomo jakie sklepy będą objęte cashbackiem po 30 listopada, ale można mieć nadzieję, ze nie będą gorsze.

A obok screen z naszych zakupów w Lidlu w Polsce – przetestowaliśmy i jak widać działa 🙂

Dodatkowe oferty specjalne dla użytkowników pakietu Prime znajdziesz TUTAJ.

AKTUALIZAJA [16.11.2020] – JESZCZE WIĘCEJ CASHBACKÓW!!!

Właśnie dostaliśmy z Vivid informację o kolejnej promocji z cashbackami. Jeśli zarejestrujesz się z polecającego linka (lub polecisz Vivid i ktoś się zarejestruje z Twojego) to na pierwsze na 2 miesiące dla polecającego i na miesiąc dla poleconego:

  • wzrasta kwota maksymalnych cashbacków o 50 euro miesięcznie dla każdego pakietu;
  • otrzymujecie dostęp do Super Deals – na ten moment jest to 10% cashbacków w Carreffour, REWE, Uber Eats, Zalando, Lieferando (niemieckie pyszne.pl), Otto, Fnac, Veepee oraz iHerb.

3. Aż 3 miesiące pakietu Prime za darmo

Nie martw się, po tych 3 miesiącach nie musisz płacić – Vivid nie pobierze opłaty bez Twojej zgody. Jeśli nie będziesz chciał płacić to możesz bez problemu przejść na pakiet Standard. Za to przez 3 miesiące możesz cieszyć się pełnią możliwości Vivid (na przykład zwiększoną liczbą cashbacków czy też większą ich kwotą).

4. Darmowa karta metalowa

To nie pomyłka – na tę chwilę za darmo możesz mieć metalową kartę. Warto się pospieszyć, ponieważ w momencie wprowadzenia zwykłych kart już tej możliwości najprawdopodobniej nie będzie. Ale teraz jest – więc warto skorzystać i poczuć się ekskluzywnie 🙂 W końcu metalowe karty są zazwyczaj oferowane sektorowi Privet Bankingu i sporo kosztują – a tu możemy ją mieć za darmo.

W Revolucie metalowa karta kosztuje aż 49 zł miesięcznie! A Vivid da Ci ją za darmo 🙂

5. Darmowe wypłaty gotówki na całym świecie

W pakiecie Standard masz miesięczny limit 200 euro na wypłaty z bankomatów na świecie, natomiast w pakiecie Prime aż 1000 euro. Nieważne gdzie jesteś, wypłacasz gotówkę za free.

6. Darmowe przelewy SEPA

Możesz za darmo przelać środki na swoje konto. Na chwilę obecną możesz przelać tylko euro – najlepszą opcją jest więc przelanie pieniędzy na Revoluta lub na konto walutowe.

7. Kursy wymiany walut

Vivid stosuje rzeczywiste kursy wymiany waluty po kursach międzybankowych. Dolicza do nich swoją niewielką prowizję – około 0,5%. W weekendy kurs może być nieco wyższy.

Porównaliśmy kurs Euro/Pln oraz Pln/Euro w przypadku Vivid i Revolut. Wygląda to następująco:

VividRevolut
Euro/Pln4,46944,4908
Pln/Euro0,22140,2224

8. Możesz podłączyć Vivid pod Goolge Pay lub Apple Pay

Bez problemu podłączysz swoją kartę pod Google/Apple Pay i możesz nią płacić w Internecie lub zbliżeniowo telefonem, jeśli Twój telefon obsługuje NFC.

9. Vivid Pay – wysyłaj pieniądze do innych

Możesz natychmiastowo przelać pieniądze do innego użytkownika Vivid, podając tylko jego numer telefonu. Możesz również przelać pieniądze do osoby, która nie ma Vivid. Wtedy podajesz numer telefonu takiej osoby. Generowany jest link (ważny 48 godzin) który wysyłasz do znajomego. Po jego stronie leży uzupełnienie danych do przelewu 🙂

10. Możliwość stworzenia aż 15 portfeli

Możesz stworzyć do 15 różnych pocketów-portfeli. Każdy z nich ma oddzielny numer IBAN. Możesz stworzyć kilka pocketów na różne cele oraz współdzielić je z innymi użytkownikami.

W ramach jednego pocketu możesz stworzyć subkonta w różnych walutach (również w złotówkach). Jeden pocket ma jeden numer IBAN do wszystkich subkont w różnych walutach. Działa to na podobnej zasadzie jak Revolut – możesz wymienić pieniądze z euro na daną walutę. Następnie dokonując płatności kartą karta automatycznie rozpozna walutę i podejmie próbę ściągnięcia środków z konta w tej właśnie walucie. Przykładowo zakładasz konto w GBP i wymieniasz euro na GBP. Jesteś w Wielkiej Brytanii, płacisz kartą – płatność zostanie ściągnięta z konta w GBP.

Kartę możesz podpiąć pod konkretny pocket – przykładowo stworzyłeś pocket „Wakacje”, odłożyłeś tam środki. Wyjeżdżając na wakacje podpinasz kartę pod ten pocket i płacisz bezpośrednio z niego.

Nieliczne minusy Vivid

Żeby nie było tak różowo prześwietlimy również wady Vivida. Tych na szczęście nie ma wiele.

1. Obsługa tylko po angielsku lub niemiecku

Na chwilę obecną nie ma możliwości obsługi w innym języku. Miejmy nadzieję że z czasem pojawi się również wersja po polsku 🙂

2. Doładowanie tylko w euro i tylko przelewem

Osobiście w Revolucie ceniłam sobie możliwość natychmiastowego doładowania konta za pomocą karty z banku. Vivid niestety takiej możliwości nie daje. Konto możemy doładować tylko przelewem i tylko w euro. Na chwilę obecną nie ma możliwości doładowania konta w innej walucie. Trwają prace nad możliwością doładowywania konta w innych walutach – mamy nadzieję, że szybko zostanie wprowadzona.

Najlepszym rozwiązaniem jest wysyłanie przelewu z konta w euro z Revoluta – wtedy przelew jest darmowy. Jeśli zechcesz przelać środki z konta walutowego w banku może wiązać się to z opłatą zgodną z tabelą opłat i prowizji Twojego konta (najczęściej 5 zł za przelew SEPA). Najlepiej sprawdź tabelę opłat i prowizji swojego konta – często banki oferują przelewy SEPA za darmo. Pamiętaj, że przelewy SEPA są realizowane tylko w euro.

Czy Vivid Money coś kosztuje?

Z poprzedniej części artykułu już wiesz, że Vivid oferuje dwa plany: bezpłatny standard oraz Prime.

Na początek owocnej współpracy Vivid daje każdemu użytkownikowi plan Prime całkowicie za darmo aż przez 3 miesiące. Po tym czasie to Ty wybierasz, czy pozostawiasz Prime (wtedy będzie płatny 9,90 euro miesięcznie) czy też zmienisz na darmowy Standard. Nie bój się, Vivid nie obciąży Ciebie żadną opłatą bez Twojej zgody – najpierw będziesz musiał dokonać wyboru planu 🙂

Spójrzmy na plany Vivid, czym się od siebie różnią.

Vivid Money pakiet Standard

  Aktualne na dzień: 13 listopada 2020

Prowadzenie konta

Bezpłatne

Możliwość założenia do 15 pocketów z różnymi numerami IBAN

Bezpłatne

Wydanie pierwszej metalowej karty

Bezpłatne

Płatności kartą

Bezpłatne

Przelewy środków SEPA

Bezpłatne

Wymiana walut po aktualnym kursie

Do 40 obsługiwanych walut

Limit wymiany waluty

Brak

Wypłaty z bankomatów na całym świecie

Za darmo do równowartości 200 euro miesięcznie

Jeśli chcesz wypłacić mniej niż 50 euro lub przekroczysz limit wypłat to zostanie doliczona prowizja 3% nie mniej niż 1 euro

Maksymalna kwota cashbacku

Do 20 euro miesięcznie

Cashback

Do 10% na popularne marki oraz w Champion Program

Vivid Money pakiet Prime

  Aktualne na dzień: 13 listopada 2020

Prowadzenie konta

0 euro/9,90 euro

0 euro przez pierwsze 3 miesiące, potem 9,90 euro

Założenie do 15 pocketów z różnymi numerami IBAN

Bezpłatne

Wydanie pierwszej metalowej karty

Bezpłatne

Wydanie pierwszej karty wirtualnej do płatności w Internecie

Bezpłatne

Płatności kartą

Bezpłatne

Przelewy środków SEPA

Bezpłatne

Wymiana walut po aktualnym kursie

Ponad 100 obsługiwanych walut

Limit wymiany waluty

Brak

Wypłaty z bankomatów na całym świecie

Za darmo do równowartości 1000 euro miesięcznie

Jeśli chcesz wypłacić mniej niż 50 euro lub przekroczysz limit wypłat to zostanie doliczona prowizja 3% nie mniej niż 1 euro

Maksymalna kwota cashbacku

Do 100 euro miesięcznie

Cashback

Do 10% na popularne marki oraz w Champion Program

Cashback na serwisy online

Do 10%

Cashback za płatności w restauracjach i kawiarniach poza Europą

3%

Cashback za wszystkie zakupy poza Europą

1%

Cashback za inne zakupy

0,1%

W planie Prime przede wszystkim masz więcej cashbacków oraz wyższy limit wypłaty gotówki. Obsługiwane jest ponad 100 walut (zamiast 40 w przypadku pakietu Standard).

Zakładam Vivid i zgarniam 20 euro – instrukcja krok po kroku

#Krok 1 – załóż Vivid Money

Na początek musisz 🔎 założyć konto z dedykowanego linku na Vivid Money. Po kliknięciu w link uzupełniasz swój adres e-mail i jesteś proszony o pobranie aplikacji z Google Play/App Store.

Cały proces przedstawiamy Ci na screenach poniżej – wypełnienie wniosku zajmie Ci nie więcej niż 5 minut.

Uzupełniasz zestaw podstawowych danych: imię, nazwisko, kraj zamieszkania, narodowość, datę urodzenia, płeć oraz status zatrudnienia.

Następnie pojawiają się pytania o rezydencję podatkową, czyli czy rozliczasz się z podatków w USA. W tym kroku możesz również uzupełnić numer identyfikacji podatkowej – w Polsce jest to Twój numer PESEL. Nie musisz robić tego od razu – możesz uzupełnić go później. Polecam jednak zrobić to przy zakładaniu konta – na uzupełnienie numeru masz 90 dni od założenia konta, ale jeśli o tym zapomnisz, Twoje konto może zostać zablokowane.

Uzupełniasz adres do wysyłki darmowej metalowej karty, wpisujesz swój e-mail oraz numer telefonu. Za przesyłkę karty nie płacisz ani złotówki.

Następnie akceptujesz regulaminy (tak jak na załączonym screenie). Potwierdzasz, że otwierasz konto dla siebie.

Ostatnim krokiem będzie 🔎 videorozmowa z konsultantem, który potwierdzi Twoją tożsamość. Videoweryfikację przeprowadzisz za pomocą aplikacji mobilnej. Może się zdarzyć, że nie połączysz się z konsultantem za pierwszym razem (zależy to od natężenia osób w danej chwili). W takim przypadku spróbuj ponownie później, najlepiej rano.

UWAGA

Jak donoszą czytelnicy nie wszyscy muszą przechodzić videoweryfikację – czasami wystarczy zdjęcie paszportu/dowodu oraz selfie.

Jak przebiegła videoweryfikacja na żywym człowieku 🙂

1. Pierwsze to zdjęcie przodu dowodu, potem tył dowodu i selfie;

2. Łączy się konsultant – trzeba poprosić o rozmowę po angielsku, bo zacznie mówić po niemiecku (konsultanci są dwujęzyczni);

3. Pyta się czy chcę założyć konto – odpowiadamy, yes (albo yes, I confirm)

4. Prosi o pomachanie ręką przed twarzą;

5. Prosi o podanie imienia i nazwiska;

6. Robi tobie zdjęcie – kamerką selfie;

7. Robi zdjęcie przodu dowodu (po przełączeniu na tylną kamerkę);

8. Prosi o obracanie dowodem na boki, a potem góra dół;

9. Zbliżenie na hologram, zakrywanie połowy hologramu palcem;

10. Prosi o pokazanie tyłu dowodu – robi zdjęcie;

11. Pyta o imiona rodziców/given name (można normalnie po polsku powiedzieć)

12. Prosi o podanie daty urodzenia, miejsce urodzenia, o odczytanie numeru dowodu;

13. Następnie trzeba przepisać kod sms.

I to koniec videoweryfikacji – jesteśmy przenoszeni z powrotem do aplikacji.

Pozostaje już tylko kolejna weryfikacja smsem w aplikacji, ustalenie swojego hasła ,ustalenie passcode (4 cyfry) do logowania i włączenie logowania odciskiem jeśli mamy w telefonie. Koniec! Twoje konto na Vivid Money jest gotowe.

#Krok 2 – doładuj konto i zrób transakcję kartą

To już ostatni krok, który dzieli Cię od nagrody. Teraz wystarczy że 🔎 doładujesz konto Vivid Money i zrobisz jedną transakcję kartą na kwotę min. 20 euro.

Jeśli masz Revoluta możesz przesłać euro bezpośrednio z niego, lub też możesz wysłać pieniądze z innego konta (na przykład w swoim banku czy kantorze internetowym). Następnie, kiedy zostaną już zaksięgowane na koncie, robisz transakcję kartą. Może to być płatność za zakupy stacjonarne lub w Internecie. Musi to być jedna transakcja na kwotę min. 20 euro. Nie liczą się doładowania Revoluta i podobnych portfeli.

Jeśli zakupów dokonujesz w złotówkach, przelej sobie nieco więcej środków. Pokryje to koszty przewalutowania z euro na złotówki. Jeśli nie chcesz czekać na kartę fizyczną możesz zapłacić kartą wirtualną w Internecie lub dodać do Gogle Pay/Apple Pay i zapłacić zbliżeniowo telefonem (jeśli masz NFC). Kartę wirtualną masz dostępną od razu po założeniu konta (linked cards).

Płatność musisz wykonać 🗓 w ciągu 30 dni od momentu otwarcia konta Vivid Money.

Premia 20 euro wpłynie na Twoje konto 🗓 maksymalnie w ciągu 7 dni od spełnienia warunków. W praktyce zazwyczaj pieniądze są przelewane szybciej – my otrzymaliśmy je w ciągu 3 dni.

Nagrodę otrzymujesz jako Stock Rewards – wybierasz akcje z listy dostępnych firm. Gdyby kurs akcji spadł Ty nadal masz 20 euro (regulamin gwarantuje, że punkty nie mogą spaść poniżej wartosci początkowej, czyli 20 euro). Jeśli urośnie możesz wypłacić 20 euro + zysk. W każdej chwili środki możesz wypłacić klikając Redeem.

Nagrodę możesz przelać na swoje konto (na przykład na Revoluta czy też zwykłe złotówkowe), wydać kartą lub wypłacić z bankomatu.

Przykład

Doładowujesz konto i idziesz na zakupy w Lidlu. Płacisz kartą na kwotę min. 20 euro. Otrzymujesz 20 euro premii + 10% cashbacku.

Od momentu założenia Vivid możesz dołączyć do programu poleceń i udostępniać swój link znajomym. Nie musisz czekać aż spełnisz swoje warunki do otrzymania premii na start. Pamiętaj, możesz polecać bez ograniczeń 🙂 Nie ma możliwości udostępniania swoich kodów poleceń w komentarzach – będą one automatycznie usuwane.

Podsumowanie

Być może 20 euro nie robi na Tobie dużego wrażenia. Jednak pamiętaj, że po założeniu swojego konta możesz polecać Vivid bez ograniczeń i w ten sposób zarobić naprawdę fajne pieniądze. Również opcja z cashbackami wygląda naprawdę interesująco – sama często robię zakupy w Lidlu i nie miałabym nic przeciwko, gdyby za każdym razem na moje konto wracało 10% 🙂 I na dodatek metalowa karta za free – zawsze podobała mi się metalowa karta Revoluta, jednak opłata prawie 50 zł miesięcznie stanowczo mnie zniechęcała. Teraz mogę mieć ją całkowicie za darmo (nawet jeśli zmienisz plan na Standard to karta nadal pozostaje). Również support w aplikacji można zaliczyć do udanych – odpisują bardzo szybko. To wszystko sprawia, że Vivid naprawdę może stać się konkurencją dla Revoluta.

Gwarancja uczciwości! Możesz sam sprawdzić dokumenty dotyczące tej promocji:

Otrzymuj informacje o nowych promocjach - polub nas na FB:

komentarzy 78

  1. Jakub pisze:
    A jak wygląda potem proces zamknięcia?
    • Marcin pisze:
      Karta metalowa: z powodu braku elastyczności blokuję się w bankomatach, nie działa na wielu terminalach, piszczy na bramkach lotniskowych…

      Posiadałem do momentu zablokowania się w bankomacie. Kolejnej nie zamówiłem.
      Private Banking Noble Banku

    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Można napisać do supportu w aplikacji i konto będzie zamknięte.
  2. Jarek pisze:
    Wszystko działa 😄
    Od 13 listopada jest bez videoweryfikacji , zdjęcie dowodu lub paszportu i selfie .
    Potwierdzenie i weryfikacja konta w ciągu 30 minut . Chyba że mnie się tak udało .
    Pozdrawiam wszystkich 🤗
  3. Damian pisze:
    Czyli przy polecaniu ja dostaję 20 euro za polecenie, i znajomy też dostaje 20 euro + 20 za wpłatę i transakcję o wartości min. 20 euro, czy tylko 20 euro właśnie pod warunkiem wpłaty i transakcji?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Damian, dostajesz 20 euro za założenie dla siebie i wpłatę+ transkację. Następnie możesz polecać – jak znajomy otworzy z Twojego polecenia i zrobi wpłatę + transakcję to Ty dostaniesz kolejne 20 euro + znajomy 20 euro.
  4. janek pisze:
    czy ta płatność na min 20 euro musi być w euro?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Janek, możesz dokonać zakupów w złotówkach na przykład, ale płatność musi być ściągnięta z konta w euro i przewalutowana w czasie rzeczywistym. Dlatego warto przelać trochę więcej na te pierwsze zakupy żeby pokryło przewalutowanie bez problemu.
  5. M. pisze:
    Cześć, 10% cashbacku w Lidlu rzeczywiście działa ?
    M.
  6. Jarek pisze:
    Zakładałem konto wczoraj o godzinie 18.30 bez wideoweryfikacji normalne kyc z dowodem osobistym 4 zdjęcia 2 przód ( jedno normalnie drugie aby było widać hologram ,tak samo tył )
    Pełne selfie tzn przód , lewa i prawa strona
    Aplikacja działa,konto zweryfikowane karta dodana do gogle pay
    Wszystko zajęło mi 30 minut .
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Jarek, a mieszkasz w Polsce czy w Niemczech?
    • Antek pisze:
      Potwierdzam nie ma video rozmowy. Zakładane dzisiaj 16.11.2020
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Antek, masz może konto w SolarisBanku? Od Bitwali na przykład?
    • Mateusz pisze:
      Też potwierdzam, że nie ma już videoweryfikacji tylko zdjęcia dowodu plus selfie (zakładane 17-11.2020 z Polski, Bitwala nie posiadam, jedyne konto nie w ‚krajowym banku’ to Curve). Weryfikacja po złożeniu wniosku trwała poniżej dwóch godzin (ile dokładnie nie wiem bo sprawdzałem tylko przez około 30 minut a potem po około 2 godzinach).
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Hmm, to nie mam pojęcia czemu tak się stało ale jesteś na plus 🙂 EDIT: już wiemy – jak ktoś ma konto w SolarisBank (na przykład do Bitwali) to nie musi przechodzić tej weryfikacji 🙂
    • Antek pisze:
      Nie nie mam konta w Solaris Bank. Może poprostu w godzinach wieczornych nie ma video rozmów. Konto zakładała również żona i córka i też bez rozmowy
  7. Mateusz pisze:
    Czy zasilenie może być zrobione ze zwykłego konta w PLN przelewem SEPA? Tak byłoby najwygodniej jeżeli ktoś nie ma konta walutowego, wiadomo, ze będzie przewalutowanie po kursie sprzedaży danego banku ale przelew darmowy (przynajmniej w mBanku).
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Tak, można – nie będzie to specjalnie opłacalne bo mBank nie ma super kursów ale jeśli to tylko jednorazowo na potrzeby promocji to i tak się opłaci 🙂
  8. Kamil pisze:
    Próbuję założyć konto ale mam jakieś błędy w aplikacji, spróbuję później …
  9. Patryk pisze:
    Jest jakiś sposób na otrzymanie tych 20 Euro,nie wydając wpłaconych pieniędzy?
  10. Stefan pisze:
    po zrobienie selfi (po raz któryś od 10-18) pojawia się „An error occured during you data upload. Please, try again or find better internet connection.”
    próbowałem na internecie komórkowym, kablowym..
    czy oni maja jakiś dział pomocy? nie ma nigdzie linku… a w aplikacji nie jest ukończona identyfikacja..
    co robić?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Możesz napisać na ten adres: [email protected] Być może Twój telefon robi zdjęcia w za dobrej jakości i zajmują za dużo miejsca stąd ten błąd? Można popróbować poszperać w ustawieniach aparatu.
    • Stefan pisze:
      dziękuję za podpowiedź.. niestety..
      zmniejszyłem rozmiar zdjęć na minimalny 2.4M.. i nic…
      napisałem na ten support
      a to, że miałem konto w Bitwali- może mieć wpływ? albo wykluczać z promocji?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Nie, nie ma takich wykluczeń. Podejrzewam bardziej błąd techniczny samej aplikacji albo po prostu za wolno działa Internet i zdjęcia się nie chcą wysyłać.
  11. Michał pisze:
    Faktycznie w nocy nie było wideorozmowy tylko zdjęcia i selfie i czekanie do rana na akceptacje
  12. Michał pisze:
    Ktoś skonfigurował wszystko i dodał skutecznie kartę w Apple Pay ? Chodzi o konfigurację zanim przyjdzie metalowa karta fizyczna. Ja robię wszystko jak trzeba i po zaakceptowaniu warunków banku (po niemiecku) wyskakuje info iż „Karta nie została dodana, aby uzyskać więcej informacji skontaktuj się z wystawcą karty”. Dane karty podaje z zakładki „Pay online” w aplikacji Vivid.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Na pewno można dodać w ten sposób kartę wirtualną – jeśli jej nie masz tworzysz w aplikacji kartę wirtualną i tam powinno pojawić się okienko żeby dodać do Apple Pay lub Google Pay. Jeśli to nie działa napisz na czacie do supportu.
  13. Adrian pisze:
    Da się to na stronie (bez aplikacji) zrobić? Bo przez kretyńskie ograniczenie do najnowszych androidów nie można zainstalować na starszych urządzeniach (wszystkie inne aplikacje bankowe i fintech mi działają)
  14. Michał pisze:
    To w końcu jest wideoweryfikacja czy nie?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Część osób ma a część nie. Ostatnio wszyscy, którzy pisali do nas to nie mieli.
  15. przemek pisze:
    Przed chwilą zakładałem i też nie miałem wideoweryfikacji, tylko musiałem zrobić zdjęcia.
  16. paweł pisze:
    Czy da radę zrobić zakupy przez internet kartą, czy trzeba ją najpierw aktywować w Polskim sklepie?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Paweł, do płatności przez Internet możesz używać wirtualnej karty, nie musisz wtedy czekać na metalową 🙂 A fizyczna powinna działać od razu po aktywacji.
  17. Damian pisze:
    Próbuje zrobić przelew z iko na Vivid. Oczywiście w euro. Podaje IBAN, podaje BIC no i apka iko wywala komunikat „kod banku odbiorcy jest niepoprawny”.
  18. Radosław pisze:
    A po co potrzebny im PESEL?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      PESEL jest Twoim numerem identyfikacji podatkowej – przepisy unijne CRS/FACTA nakładają na instytucje finansowe obowiązek zbierania i zgłaszania tych danych.
  19. Michał pisze:
    Kurcze coś wiadomo co z tą promocją? Miałem zabrać się za zakładanie konta wieczorem po pracy… A tu koniec promocji… Link nie działa… 🙁
  20. Sławomir pisze:
    Mógłbym prosić jakiś e-mail do nich do kontaktu, bo minęły 24 godziny i nadal mnie nie zweryfikowali.
  21. Kiki pisze:
    Cześć! Santander nie rozpoznaje IBAN i nie zaciąga BIC.

    Założyłem reklamację, po długiej korespondencji z santander

    Co do promocji, to widzę, że nie akceptują dokumentów z Polski. Można tak robić w EU? Ciekawe…bardzo!

    Nie tylko link Pana ownera nie działa. Wszystkie polskie są zablokowane 😢

    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Też się nad tym zastanawiamy czy to jest legalne żeby wykluczyć obywateli jakiegoś kraju.
  22. Kiki pisze:
    Vivid helpdesk właśnie mi odpisał:

    Sarah (Vivid Money)

    Nov 20, 2020, 10:12 GMT

    Hello xxxxx,

    Unfortunately our service is not available in your country at this time. We are currently working on some internal changes and hope to be available again soon.

    I apologise for this and would recommend to use the sign up for updates button on the page you’re viewing.

    Thanks for your interest in Vivid Money.

    Ja to widzę tak: Polaki Cebulaki ban dostali! 😢
    Mam nadzieję że Pan Paweł chociaż na nowy rower zebrał 😉

    Proszę Państwa! Niemcy mnie biją!!! 🤣

    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Tak naprawdę promocja u nas była dopiero 3 dni więc przynajmniej mamy czyste sumienie że to nie przez nas ją zablokowali 😉 Na innych blogach ta promocja była od dosyć dawna i podejrzewamy że Vivid nie spodobało się to, że wiele osób po promocji pozamykało konta, w efekcie czego Polska ma bana.
  23. Przemysław234 pisze:
    Dobra, ale jak ktoś założył już konto to dostanie bonus? czy gdzieś jest informacja, że przystąpiło się do promocji, u mnie w rewards jest tylko odnośnik do zaproszenia kolejnej osoby.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Mamy nadzieję że tak. W pierwszym mailu przy aktywacji konta jest taka formułka: „Activate your account using email [email protected] and redeem your gift!” – myślę że to można trakować jako potwierdzenie zapisania się do promocji.
  24. Kiki pisze:
    Kontynuacja poniżej…♡ bezcenne

    Sarah (Vivid Money)

    Nov 20, 2020, GMT

    Hello xxxx,

    We are not restricting anyone like we said we are undergoing some changes and we hope to be available soon in your country.

    Please understand we are making some changes.

    Thanks for your understanding and patience

    Your Vivid Team 💜

    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Hmm, to u Ciebie przynajmniej zmienili formułkę – ja napisałam po Twojej wcześniejszej odpowiedzi i dostałam (również z podpisem Sarah) odpowiedź identyczną z Twoją pierwszą. Po czym odpowiedziałam na nią i dostałam odpowiedź prawie identyczną: „Hello Magda ☺️,
      I apologise once again 🙏️
      We are currently working on some internal changes and hope to be available again soon.
      I apologise for this and would recommend to use the sign up for updates button on the page you’re viewing.
      Thanks for your interest in Vivid Money.
      Your Vivid Team 💜”
  25. Kiki pisze:
    Według tego emaila poniżej, ktoś np. z ID Belgii nie mógłby otworzyć konta we Francji czy Niemczech. To
    Nie jest prawda. Tak nie jest. Poszukam do kogo złożyć skargę. Tu nie chodzi nawet o bonus, tylko niemożność otwarcia konta w banku UE przez obywateli państwa UE.

    „Tom (Vivid Money)

    Nov 20, 2020, GMT

    Hi xxxxx,

    Thank you for your message.

    We understand your concern but as my colleague has already explained to you, we’re currently not providing our services in Poland yet.
    At the moment, Vivid Money is available in Germany and in France hence customers with those nationalities can open their account with us.
    We are currently working on some internal changes and hope to be available again soon.
    In our Terms and Conditions we reserve the right to make changes to our bonus / invitation programs at anytime and without prior notice.
    Vivid also reserves the right to refuse Registration to an applicant without providing reasons or revoke it.
    However, as already explained, it’s a temporarily decision and we’re working hard to find the best possible solution.

    If you have any further questions, please write us an answer to this email.

    Thank you for your understanding.

    Best regards”

    • Stefan pisze:
      Pani Magdo (z Moniaków)- a Pani jak się udało otworzyć rachunek- tzn. na jakim dokumencie: dowód czy paszport?
      U mnie to (jak pisałem wcześniej): wielokrotnie szanowałem ichnią aplikacją dowód i cały czas mi mówiło, że mam słabe łącze (150…- więc ktoś kłamie..:) później pojawiło się, że pracują nad dokumentami z mojego kraju..
      i kilka odp mejlowych, że muszę trochę poczekać..
      A Państwa- jako polecających- zarejestrował się mój wniosek 17.11.2020 9.20?
      „Postraszcie” ich jakimś ichnim KNFem- przecież pozyskali mnóstwo danych i wykluczają nas- obywateli UE z możliwości zawarcia umowy! Bo co teraz z naszymi danymi? Scanami dowodów?
      Zapewne mają problem prawno-informatyczny… Aleee- ileś kont z PL otworzyli – są wpisy w komentarzach!
      To co? Nagle się nie da? Przeraziła ich liczba wniosków…
      Pani Magdo- zadziałajcie, proszu..
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Ja założyłam na dowód tylko to było na samym początku promocji (chociaż w sumie u nas była tylko kilka dni i tak), jeszcze przed tymi problemami z blokowaniem kodów. A w końcu udało się założyć? Bo nie widzimy w poleceniach tego wniosku. Sęk w tym że oni nie chcą nam udzielić żadnych wyjaśnień- na tę chwilę Polski nie obsługują i tyle, można pisać tak w nieskończoność. Obawiam się że KNF w tym przypadku nic do tego nie ma bo oni nie mają oddziału w Polsce więc też nie podlegają pod KNF. Można próbować składać reklamację pod tym linkiem: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSce65mtZTaM1SG7q27bfDqpWqXXm8Pelk2HXiX_DxXdPb4-6Q/viewform Tak myślę sobie że w takim przypadku może podziałałyby skargi do UODO w sprawie RODO, chociaż przydałoby się z tym skonsultować z prawnikiem czy radcą.
      Próbujemy robić co w naszej mocy, naprawdę, tylko na razie bez efektów niestety.
  26. Stefan pisze:
    Pani Magdo-
    u mnie tak: Sorry for the inconvenience (Sign uo for updates)
    i po drodze kilka mejli- „żebym poczekał- a wszystko OK…”
    Pani Magdo- piszę im, że obawiam się, że to ich zachowanie to próba wyłudzenia danych, że w Polsce to powszechne- i bandziory na takiej podstawie wyłudzają kredyty.. i żeby się określili: jest to konto czy nie ma…
    Oni grają nie fair- to ja „spanikuję”.. o efektach napiszu…
    Zachęcam wszyskich do takiej akcji… bo reklamacja to lipa… u nas nie odpowiadają, a gdzie w Giermani?:)
    • andrzejsus pisze:
      Ja zakładałem konto wieczorem 18 listopada i przeszła weryfikacja przez dowód osobisty chociaż czekałem na nią prawie 20 godzin. Mam też konto w Niemieckim banku internetowym N26 i też nie było problemu żeby je założyć.
    • Stefan pisze:
      Odpowiedź na to, że pulicajów powiadomię:) mydlenie oczu.. A Wy macie jakieś odpowiedzi?
      Thanks a lot for your reply.
      While I understand your concern, there’s nothing you need to worry about.
      Unfortunately our service is currently not available in your country at this time.
      We are currently working on some internal changes and hope to be available again soon. I apologize for this and would recommend to use the sign up for updates button on the page you’re viewing.

      Don’t worry, your data will not be used or kept in case you’re not able to open an account with us. In this case, we’ll inform you again separately.

      If you have any further questions, please write us an answer to this email.

  27. Kiki pisze:
    Dla tych, którym się udało.
    Dawajcie do apki lidla jest kupon -15% na wina z winnicy lidla 😋
    Jeżeli zapłacicie vividem, wejdzie też cashback 10%
    PS whisky też jest -10%

    Smacznego! 😉

  28. Kiki pisze:
    Słuchajcie: santander nadal nie akceptuje wysyłania przelewów sepa do solaris bank SOBKDEB2XXX. Złożyłem reklamację, sprawy nie rozwiązali. W ramach zwiększania bankowej motywacji, właśnie przesłałem im przelew na 1 eurocent 😁 z vividu. W tę stronę jakoś BIC działa…ktoś pewnie ręcznie księguje w santander. Zaraz pójdzie kolejny…😉 taki fajny bank, a sprawy IT leżą…😐
    PS to uczucie gdy przelewy sepa przychodzą szybciej niż krajowe 😅
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Kiki nie wyobrażam sobie tych setek ludzi potrzebnych do ręcznego księgowania przelewów – przecież w jednym banku dziennie idą ich tysiące 😀 Szczerze to pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją że bank nie realizuje przelewów sepa do innego europejskiego kraju. W sumie nie pamiętam sytuacji gdzie bank nie akceptowałby jakiegokolwiek przelewu jeśli tylko dane się zgadzały – a pamiętam jak realizowaliśmy różne przelewy do różnych dziwnych banków na świecie jak pracowałam jeszcze w bankowości. Daj znać jak Ci coś odpiszą, to może być ciekawe dlaczego nie realizują tych przelewów. Nic mi nie przychodzi do głowy.
    • Michał - Moniaki pisze:
      Masz Revolut? Przez Revoluta najszybciej, u mnie się sprawdziło.
  29. Kiki pisze:
    Jedne przelewy idą/wchodzą z automatu, inne nie.
    Santander nic jeszcze nie odpisał. Napisałem
    też do vividu, wcale nie byli zdziwieni. Banki powinny odświeżać sobie dane IBAN i BIC. Santander Polska tego nie robi.
  30. Kiki pisze:
    Jedne przelewy idą/wchodzą z automatu, inne nie.
    Santander nic jeszcze nie odpisał. Napisałem
    też do vividu, wcale nie byli zdziwieni. Banki powinny odświeżać sobie dane IBAN i BIC. Santander w PL jak widać na przykładzie banku Solaris tego na bieżąco nie robi.
  31. Kiki pisze:
    Przepraszam za 2 komentarze, prawie takie same 😉
    Santander wysłał sms, że potrzebują więcej czasu na rozpatrzenie reklamacji i jej analizę…😄
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Hmm, nie dziwi mnie to jakoś szczególnie – swojego czasu napisałam się tam reklamacji aż nadto :/ Kiki, a może mBank? Też mają darmowe SEPA a ja na przykład sobie bardzo chwalę konto w tym banku od wielu lat (a na reklamacje odpowiadają w ciągu max.2 dni – tak wynika z moich doświadczeń osobistych).
  32. paweł5567 pisze:
    Zrobiona płatność. Zobaczymy czy wpadnie bonus.
    • Michał - Moniaki pisze:
      Daj znać jak wpadnie, ja szybko miałem (na styk, kupiłem inteligentną wagę xiaomi :D)! Byłoby super jakbyś przesłał nam screena czy coś 🙂

Napisz komentarz