Jesteś naszym priorytetem - sprawdź nasze standardy jakości oraz jak zarabiamy.

5 prawdziwych powodów dla których banki wypłacają gotówkę (i będą Ci ją wypłacać jeszcze bardzo długo) za to, że założysz u nich konto, kartę lub lokatę.

Od początku istnienia naszego bloga, opisanych zostało na nim 25 naprawdę atrakcyjnych promocji bankowych. Każdy nasz czytelnik, bez problemu mógł zarobić na nich w sumie 7 344 zł. Nic więc dziwnego, że ponad 3 000 osób chętnie skorzystało z naszej pomocy i zgarnęło należące się im bonusy.

A czy przypadkiem Ty, nie chciałbyś  odbierać takich bonusów od banku? Uwierz, że Ty też tak możesz! W tym artykule, dowiesz się, bez wybielania dlaczego banki organizują i będą organizować promocje dla klientów i dlaczego to Ty ubijesz na tym najlepszy interes.

krolik2

1. Banki chcą się wyróżnić od konkurencji

Nie ma co się oszukiwać, liczba banków, z ofert których możesz skorzystać jest bardzo duża. Każdy bank posiada wiele produktów, reklamując je jako „najlepsze” „hity” „super okazje” itp. W momencie gdy każdy bank, ma być tym najlepszym, klient jest tak oszołomiony wszystkimi propozycjami, że w ostateczności wszystko jest dla niego takie samo i ciężko mu decydować się na jakąkolwiek nową propozycję banku.

Aby się w jakiś sposób wyróżnić z tłumu, banki decydują się na organizowanie promocji. Mają one na celu wprowadzenie świeżości do oferty banku. Wiadomo, na każdego lepiej podziała zwrot : „promocja – 100 zł dla każdego nowego klienta” niż krótka informacja „konto o 0,10 gr tańsze niż u konkurencji”.

Wiadomo, propozycja lokaty, w każdym banku wygląda podobnie, mechanizm działania jest ten sam. Dlatego, jeżeli bank chce zainteresować klienta swoją ofertą i przebić propozycję konkurencji, może dorzucić jakiś bonus np. w postaci bezpłatnego konta.

Ja ostatnio zmieniałam konto i wydaje mi się, że to będzie świetny przykład tego, jak bank może się mocno wyróżnić od konkurencji. Otóż obserwowałam oferty i szukałam takiej na której ja zyskam, czekałam na coś naprawdę mocnego.

I stało się, BZ WBK przy współpracy z Agorą zorganizował promocję. Dawali zupełnie bezpłatne konto bankowe, a co więcej oprocentowane na 4%, gdzie tak naprawdę jest to rzadkością, a dopełnieniem tego wszystkiego był bonus 100 zł. Oczywiście skorzystałam z tej promocji bo przebijała ona inne propozycje.

Łatwo tu dostrzec, że bank wreszcie czymś się wyróżnił, w przeciwnym razie prawdopodobnie nawet bym nie zajrzała do jego oferty tylko czekała dalej na coś atrakcyjnego. Teraz mam konto na którym zarabiam i jeszcze dostanę bonus – to jest to czego jako klient chciałam i to dostałam. Proste, jeden bank stracił moje zaufanie, a drugi w odpowiednim momencie dał taką promocję, która przyćmiła inne banki i mnie osobiście przyciągnęła.

2. Banki będą zawsze potrzebować nowych klientów

Każdy bank, ma z góry narzucone targety, które jasno mówią ilu nowych klientów ma pozyskać w danym roku. A nic tak nie przyciąga ludzi jak promocje i darmowe bonusy. Banki widzą, że klienci chętnie korzystają z promocji, dostrzegają również to, że dzięki temu udaje im się pozyskać wielu nowych klientów, dlatego promocje są organizowane.

Dodatkowo, każdy nowy klient to dla banku dodatkowy zarobek. Przede wszystkim dlatego, że np. zakładając konto przelewamy na nie jakieś środki, które bank może inwestować. Ponad to zarobkiem dla banków są prowizje, jakie uzyskują z wykonywania transakcji kartami do konta. W prawdzie prowizje te są obecnie mniejsze niż kiedyś, obecnie dla kart kredytowych wynoszą 0,2% a dla debetowych 0,3%, ale jest to zawsze jakiś tam zysk.

3. Banki liczą, że wykupisz u nich jakiś dodatkowy produkt

Musisz wiedzieć, że banki to instytucje, które planują perspektywicznie, w ich działaniach nie ma rzeczy przypadkowych. Każdy z banków, który proponuje Ci jakąś promocję buduje solidny grunt pod (jak liczy bank) długotrwałą współpracę z Tobą. Dlaczego?

A no dlatego, że jeżeli Ty skorzystasz z promocji bankowej, zarobisz na niej, a co więcej będziesz mega zadowolony z usług jakie proponuje Ci bank to jest duże prawdopodobieństwo, że chętnie skorzystasz z innych produktów. A to z kolei może przełożyć się na dodatkowy zarobek dla banków. Jeżeli zdecydujesz się na jakiś kredyt lub lokatę to wiadomo, że zostaniesz z bankiem na dłużej, a jemu tylko o to chodzi.

Podobny mechanizm działania możesz zaobserwować kiedy jesteś na zakupach. Wchodzisz do sklepu i od drzwi widzisz promocję za promocją, obkupisz się bo nie warto przegapić takiej okazji. I mogę Ci zagwarantować, że następnym razem kiedy wybierzesz się na zakupy, w pierwszej kolejności będziesz chciał wejść do sklepu gdzie ostatnim razem były spore promocje. Czyż nie jest tak?

I dokładnie z takiego samego założenia wychodzą banki. Chcą Cię maksymalnie nasycić pozytywnymi wrażeniami związanymi z ofertą i rozbudzić w Tobie chęć posiadania więcej. Jeżeli w przyszłości będziesz chciał założyć lokatę i będziesz miał pozytywne skojarzenia z konkretnym bankiem to w pierwszej kolejności zapoznasz się z jego ofertą.

4. Banki podkradają sobie klientów

Organizowanie promocji przez banki to dla mnie coś w stylu „wyścigu szczurów”. Banki prześcigają się w organizowaniu coraz to lepszych promocji, aby wypaść jak najlepiej na tle konkurencji.

Ja mogę być przykładem, skutecznego podkradnięcia mnie przez konkurencję. Miałam konto w jednym banku, byłam bardzo niezadowolona, natomiast konkurencja dała mi lepszą propozycję, a ja bez wahania z niej skorzystałam. Nie widziałam sensu w przepłacaniu za coś co przecież gdzieś indziej dają mi zupełnie za darmo.

I to jest kolejny cel banku, wyłowić tych klientów, którzy są niezadowoleni z tego co daje im obecny bank i zaproponować im coś lepszego. Osoba, która chociaż w najmniejszym stopniu troszczy się o swoje finanse, zawsze będzie szukała takich ofert, które będą korzystniejsze. Później możliwe, że zostanie z bankiem na dłużej, a to, jak już ustaliliśmy możliwość dodatkowego zarobku dla banku.

5. Banki liczą, że Ty zareklamujesz je wśród znajomych

Krok, który fachowo nazywany jest społecznym dowodem słuszności, to ostatnio często stosowana metoda wpływu na klientów. A wszystko dlatego, że nie ma lepszej odmiany reklamy niż zadowolony klient, który poleca bank znajomym i rodzinie.

W tym przypadku, bank chce stanąć na wysokości zadania, gwarantując Tobie darmowe prowadzenie konta jak również zwolnienie z ponoszenia opłat za utrzymanie karty. A co więcej, takie promocyjne warunki często obowiązują np. przez rok, aby mocniej przekonać do Cię do banku.

Jeżeli będziesz zadowolony, to na pewno chętnie pochwalisz się wśród rodziny/znajomych tym, że zupełnie za darmo odebrałeś od banku tablet czy też telefon. I tu kłania się np. opcja polecania promocji znajomym i rodzinie. Pojawiła się w ubiegłym roku promocja, w której klient Citibanku, który polecił komuś kartę, dostawał 400 zł bonusu, dodatkowo, osoba która skorzystała z polecenia również odbierała 400 zł.

Dodatkowo, kto by się nie pochwalił przed znajomymi, że robi zakupy, płaci kartą, a w zamian za to bank daje mu 50 zł miesięcznie zwrotu. Albo tym, że uzyskał 200 zł zwrotu za tankowanie samochodu. Ja często wspominam, że od banku odbiorę 100 zł.

To niewątpliwie fenomenalne i unikalne promocje, ale musisz wiedzieć, że właśnie z tymi najlepszymi ofertami możesz spotkać się, kiedy śledzisz nasz fanpage.

Rzadko kiedy dostajemy coś za darmo i czasami trudno jest nam uwierzyć, że takie coś jest możliwe. Zupełnie inaczej patrzymy na to gdy ktoś kto skorzystał z promocji, opowiada nam o niej. Wtedy mamy wyraźny dowód na to, że można coś zyskać na promocji i automatycznie również chcemy z niej skorzystać.

Podsumowanie

Co tu dużo mówić, banki organizują i będą regularnie organizować promocje bankowe bo potrzebują klientów, którzy będą dla nich źródłem dochodu. Ale zanim przekonają do siebie klienta muszą w niego zainwestować, a co za tym idzie, każdy potencjalny klient banku ma szansę na zdobycie naprawdę łatwych pieniędzy.

W każdej promocji to klient odgrywa najważniejszą rolę, a co więcej to klient na promocji zyska najwięcej. Dlaczego? Ponieważ promocji jest bardzo dużo, zarobić można na nich naprawdę sensowne pieniądze, a klient sam zdecyduje z której promocji skorzysta.

Jeżeli po zakończeniu promocji, nie będziesz zadowolony z konta, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś z takiego konta zrezygnował, a bonus finansowy oczywiście zostaje w Twojej kieszeni. Natomiast Ty możesz testować promocje innych banków i tam również zarobić na uczestnictwie.

Teraz widzisz jakie to proste, zdajesz sobie sprawę, że to Ty grasz pierwsze skrzypce w każdej promocji, więc nie zwlekaj dłużej. Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco ze wszystkimi, najlepszymi, wyselekcjonowanymi ofertami bankowymi.

Napisz komentarz