Jesteś naszym priorytetem - sprawdź nasze standardy jakości oraz jak zarabiamy.

Promocje Citibanku – najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Sprawdź, upewnij się i śmiało skorzystaj z promocji, która Cię interesuje.

Nie od dziś wiadomo, że promocje Citibanku, w których do zdobycia są atrakcyjne gadżety w postaci: videorejestratorów, tabletów lub telefonów, a także voucherów cieszą się na naszym blogu ogromną popularnością. Wraz ze wzrostem Waszej sympatii, przy każdej promocji zadajecie bardzo dużo pytań z prośbą o wyjaśnienie najważniejszych kwestii.

Staramy się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze najszybciej jak to możliwe, ale dla Waszej wygody postanowiliśmy zebrać wszystkie najważniejsze i najczęściej pojawiające się pytania i stworzyć unikalne Q&A dotyczące wszystkich promocji Citibanku. Więc jak teraz wpadnie Ci do głowy jakieś pytanie to od razu możesz zerknąć tutaj.

pytania1200

#1 Czy do karty w Citibanku muszę również założyć konto osobiste?

W przypadku każdej, opisywanej do tej pory przez nas promocji Citibanku należało założyć tylko i wyłącznie kartę. Żadne konto osobiste w tym przypadku nie jest Ci potrzebne i nie ma konieczności jego zakładania.

Cała promocja zawsze polega na tym, że do założonej przez Ciebie karty kredytowej otwierany jest rachunek techniczny. Dzięki niemu rozliczane są wszystkie transakcje, które wykonujesz w danym miesiącu, dokładnie wyświetla Ci się cała historia transakcji – data, miejsce i wartość.

Dodatkowo, na rachunek techniczny zawsze będziesz otrzymywać wyciąg za dany okres rozliczeniowy i będziesz mógł pobrać go sobie w formie pdf. Ponadto za pośrednictwem tego kanału internetowego, będziesz mógł np. kontaktować się z bankiem w różnych sprawach, a nawet złożyć różne dyspozycje: zwiększenie/zmniejszenie limitu na karcie lub zamknięcie karty.

Rachunek techniczny jest oczywiście bezpłatny i tak jak pisałam otwierany automatycznie automatycznie.

#2 Czy na ten rachunek techniczny muszę zapewnić jakieś wpływy?

Absolutnie nie! Rachunek techniczny nie wymaga żadnych stałych, miesięcznych wpływów, nie musisz więc martwić się o konieczność przelewania wynagrodzenia na to konto.

Jedyne wpływy jakie będziesz musiał zapewnić na ten rachunek techniczny to spłata karty, zgodnie z kwotą zawartą na wyciągu. Jeżeli w danym okresie rozliczeniowym wykonasz transakcje kartą na 10 zł to po otrzymaniu wyciągu, na wskazany numer konta przelewasz w wyznaczonym terminie 10 zł.

#3 Jak spłacić kartę, aby nie naliczyli mi karnych odsetek?

Powtarzałam to wielokrotnie i powtórzę raz jeszcze – nigdy nie mylmy karty kredytowej z kredytem. W przypadku karty kredytowej, ogromnym plusem jest fakt, że tu NIE ma z góry naliczonych żadnych odsetek. Za każdym razem kiedy spłacisz kartę w okresie bezodsetkowym, czyli w przypadku Citibanku 26 dni od momentu otrzymania wyciągu, nie płacisz odsetek od wykonanych transakcji.

Na wyciągu zawsze znajduje się informacja o dacie wystawienia wyciągu, wysokości zadłużenia oraz podany jest termin do którego należy spłacić kartę. Dzięki tym informacją możesz być spokojny i mieć pewność, że karta zawsze będzie spłacona w terminie, a co za tym idzie Ty nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat.

Dokładny opis spłaty karty znajdziesz również w naszym unikalnym poradniku o kartach kredytowych, który cieszy się naprawdę dużą popularnością wśród naszych czytelników: Poradnik o kartach kredytowych dla zielonych.

Dla Twojej pewności dorzucam mój wyciąg, właśnie z Citibanku:

splata_karty_

#4 Złożyłem wniosek, ale Citibank długo do mnie nie oddzwania – dlaczego?

Citibank organizuje świetne promocje – to prawda, ale jeżeli chodzi o oddzwanianie do potencjalnych klientów to tu mają jeszcze wiele do poprawy. Zgodnie z informacjami jakie zawsze udostępniamy, konsultant powinien oddzwonić maksymalnie w ciągu 7 dni od momentu wypełnienia wniosku.

I faktycznie w bardzo wielu przypadkach tak się dzieje i konsultanci oddzwaniają w terminie. Ale jeżeli w Twoim przypadku mija już tydzień, a telefon milczy to jest to sygnał, że warto przypomnieć się bankowi i ponownie wysłać formularz zgłoszeniowy. Ponieważ z doświadczenia wiemy, że w momencie kiedy Citibank ma bardzo dużo zgłoszeń to konsultanci po prostu nie nadążają z oddzwanianiem.

Jeżeli złożysz ponowne zgłoszenie i znów nikt nie skontaktuje się z Tobą to wtedy możesz śmiało skontaktować się z nami, a my naszymi kanałami postaramy się złożyć reklamację do banku i zazwyczaj skutkuje to tym, że Citibank jednak oddzwania.

W takich sytuacjach nie ma co się stresować, potrzeba tylko odrobinę wyrozumiałości i cierpliwości, a wszystko na pewno skończy się dobrze. I pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.

#5 Jak długo czeka się na dostarczenie karty i czy coś się za to płaci?

Karta powinna zostać Ci doręczona w ciągu maksymalnie 10 dni od momentu otrzymania oficjalnej wiadomości sms o przyznaniu Ci karty. Karta dotrze za pośrednictwem Poczty Polskiej, normalnym listem i to naturalnie nic Cię nie kosztuje.

Natomiast jeżeli bardzo zależy Ci na czasie i chcesz otrzymać kartę szybciej to opcjonalnie możesz poprosić o dostarczenie Ci karty za pośrednictwem kuriera. Musisz jednak wiedzieć, że taka przyjemność jest płatna i w tym przypadku wizyta kuriera z kartą będzie Cię kosztować 30 zł.

Ale przypominam, kurier to opcja dodatkowa i płatna więc zawsze wybieraj dostarczenie karty pocztą, unikniesz wtedy dodatkowych opłat.

#6 Mam ciągłość zatrudnienia, ale teraz zmieniam pracę, czy muszę najpierw przepracować 3 miesiące w obecnym zakładzie pracy, aby móc przystąpić do promocji?

Zgodnie z ogólnymi zasadami, warunkiem przystąpienia do promocji bankowych Citibanku jest przepracowanie w obecnym zakładzie pracy min. 3 miesięcy. Ale w praktyce różnie to bywa ponieważ bankowi głównie chodzi o to żebyś miał stałe wpływy i to najczęściej weryfikuje na podstawie wyciągu z Twojego konta.

Więc tu raczej warto się nastawiać na to, że sytuacja każdego klienta jest rozpatrywana indywidualnie i że w niektórych takich oczywistych przypadkach warto zgłosić się do promocji ponieważ bardzo możliwe, że bank rozpatrzy Twój wniosek pozytywnie. Jakby nie patrzeć pracujesz cały czas tylko akurat zmieniasz miejsce pracy.

#7 Czy jak wypłacę pieniądze z bankomatu to czy będzie się to liczyło do spełnienia warunków promocji?

Przy każdej promocji Citibanku chodzi o wykonywanie transakcji kartą, czyli mają być to transakcje bezgotówkowe. Możesz zatem płacić kartą w sklepach stacjonarnych lub w internecie, ale pod warunkiem, że za transakcje zapłacisz przy użyciu kody CVV karty.

Wypłaty z bankomatów nie będą liczone do promocji ponieważ są one transakcjami gotówkowymi, czyli nie spełniają warunku jaki stawia przed nami Citibank. Poza tym odradzam wypłat z bankomatów ponieważ w Citibanku od każdej takiej transakcji pobierana jest prowizja w wysokości 6% wartości transakcji. Więc przez małą nieuwagę możesz narazić się na niepotrzebne płatności.

Więcej piszę o tym również w naszym poradniku o kartach kredytowych. Polecam zajrzeć i lepiej poznać mechanizm działania kart kredytowych.

#8 Jak zrezygnować z karty i czy coś się za to płaci?

Od razu mówię, że rezygnacja z karty nic nie kosztuje. Dodatkowo musisz wiedzieć, że umowę o kartę podpisujesz standardowo na rok, ale…zgodnie z regulaminem kart kredytowych Citibanku, możesz zrezygnować z karty w dowolnym momencie z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia.

Rezygnacji z karty możesz dokonać na kilka sposobów:

a) złożenie w oddziale Citibanku pisemnego oświadczenia o rezygnacji z karty

b) przesłanie na adres Citibanku pisemnego oświadczenia o rezygnacji z karty

c) wypowiedzenie umowy przez CitiPhone

d) złożenie wypowiedzenia przez Serwis Bankowości Internetowej Citibanku, a dokładnie należy wykonać następujące kroki:

  1. Zaloguj się do systemu bankowości on-line
  2. W prawym, górnym rogu, znajduje się czarny pasek, a na nim zakładka „Kontakt z bankiem” klikamy w nią i wybieramy polecenie „Zapytaj/Złóż zlecenie”.
  3. Następnie przechodzimy do procesu zamykania karty.
  • Wybieramy czego „Dotyczy” nasze działanie, czyli w naszym przypadku „Karty kredytowe
  • Dalej wybieramy „Szczegóły”, czyli „Zamknięcie karty”.
  • Kolejny krok to wpisanie treści wiadomości, a dokładnie o co wnosimy. Uprzejmie proszę o rozwiązanie ze mną umowy o kartę kredytową z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia. Zaciągnięty na karcie kredyt został spłacony. Mój numer karty to xxxxxxx. Możesz dopisać coś jeszcze.
  1. Następnie czekamy na kontakt ze strony banku. Konsultant będzie dzwonił w celu potwierdzenia złożonej dyspozycji.

Szczegóły znajdziesz również w naszym ogólnym poradniku o kartach kredytowych i debetowych.

Podsumowanie

Myślę, że jeżeli znasz chociaż jedną promocję Citibanku to zgodzisz się ze mną, że z punktu widzenia przeciętnego obywatela, takie promocje są dobre. Ale bardzo często ktoś odmawia sobie skorzystania z możliwości odebrania fajnego upominku ponieważ nie rozumie jakiegoś elementu promocji i generalnie nie chce mu się pytać.

Mam zatem nadzieję, że w moim dzisiejszym Q&A znajdziesz wszystkie odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Jeżeli jednak Twoim zdaniem powinnam jeszcze jakoś wzbogacić ten artykuł o inne informacje to śmiało daj znać w komentarzu. Chcę żebyście mieli pod ręką jak najlepszą pomoc.

komentarze 22

  1. Dawid pisze:
    Wszystko fajnie, minusem jest fakt, że kto raz skorzystał, więcej nie skorzysta przez dłuższy czas. Potrzebujemy kolejnego banku z podobnymi promocjami. Coś a horyzoncie? 😀
  2. Agnieszka pisze:
    Czy jest możliwość obniżenia limitu karty? Chciałam 1000zł ale konsultant powiedział, że bank przyznaje mi 7200 i taki muszę zaakceptować, nie ma możliwości przyznania mniejszego. Dla mnie to jednak zdecydowanie za dużo i znacznie obniża mi to zdolność kredytową. Kartę już dostałam i chciałabym ją zachować ale pod warunkiem zmniejszenia limitu. Czy to możliwe?
    • Moniaki.pl - Mateusz pisze:
      Możesz spróbować poprzez złożenie dyspozycji o zmniejszenie limitu na karcie za pomocą rachunku technicznego.
  3. Ewa pisze:
    Ale czy taka zmiana nie jest płatna? Z tego co kojarzę to zwiększenie limitu jest płatne, nie wiem jak w drugą stronę.
    • Moniaki.pl - Dominika pisze:
      Rozmawiałam z konsultantem i dowiedziałm się, że jest to bezpłatna opcja. ????
  4. Arek pisze:
    ja również jestem ciekawy…
  5. Arkadiusz pisze:
    Mialem juz kilka kart i karta City jest NAJLEPSZA!!! Nie mam absolutnie zadnych zastrzezen !!!
  6. Krzysiek pisze:
    Ewa ja zmiejszylem na 3 tys i nic mnie to nie kosztowało,zwiekszajac limit trzeba przedstawic powtornie dokumenty o zarobkach.
  7. Przem pisze:
    Nie wiecie może czy płatności przez PayPal (oczywiście powiązaną kartą City) spełniają warunki promocyjnego regulaminu odnośnie płatności bezgotówkowych? Z tego co pamiętam przy rejestrowaniu karty w PP podaje się CVV, natomiast później przy płatnościach już nie.
    • Moniaki.pl - Mateusz pisze:
      Najlepiej zadzwonić na infolinię i dokładnie zapytaj się konsultanta. Teoretycznie powinno to przejść 🙂
  8. Ed pisze:
    Zupełnie nie kojarzyłem zapisu że karta jest na rok. Czy orientujecie się co się dzieje potem? (np. jest automatycznie zamykana za darmo, zamykana za opłatą, przedłużana za opłatą itp…)
    Osobiście uważam ją za fajną opcję rezerwową w szczególności przy wyjazdach zagranicznych, więc skoro jest darmowa to mam zamiar ją sobie potrzymać, mimo że dobre trzy miesiące leży nieużywana w szafie 🙂
    • Moniaki.pl - Mateusz pisze:
      Po 12 miesiącach karta jest zamykana, możesz ją przedłużyć ale informując o tym bank z 30 dniowym wyprzedzeniem.
  9. Krzysztof pisze:
    Opinii na temat karty Citi Simplicity jeszcze nie mam wyrobionej gdyż na nią oczekuję ,ale jeśli chodzi o wyjazdy zagraniczne to gorąco polecam MASTERCARD WORLD w BZ WBK -nie jest pobierana opłata za przewalutowanie -tutaj muszę sprecyzować że kurs euro nie jest korzystny w porównaniu do kantorów -ale korona czeska i kuna chorwacka ,,wychodzą korzystnie. Muszę podpowiedzieć że poza zaoszczędzonymi w trakcie wyjazdu pieniędzmi dzięki tej karcie -bank zaoferował (wygrana) bon na 100 zł do Decathlon oraz kolejne 100 zł (wakacje z kartą) -powiększając zysk z jej użytkowania. 🙂
  10. Martyna pisze:
    Ja otrzymałam SMS i email że wysyłają do mnie kuriera z dokumentami do podpisu i do tej pory zero kontaktu i od kuriera i od banku. Zgłaszałam sytuację na maila banku ale cisza nadal. Dziś jest 10.10 więc grubo.
    • Martyna pisze:
      SMS i email dostałam 1.10
    • Moniaki.pl - Dominika pisze:
      Prześlij mi w wiadomości prywatnej swoje i mię i nazwisko oraz numer telefonu podawany podczas rejestracji w promocji – postaram się to sprawdzić 🙂
  11. Kinga pisze:
    Wzięłam udział w promocji, w której za wydanie 4000 zł otrzymuje się smartfon Oppo. Warunki spełniłam już miesiąc temu jednak na nagrodę muszę poczekać do 60 dni… Obecnie chce kupić nieruchomość i karta bardzo zaburza moja zdolność (przy limicie 21 900 zł mam prawie o 100 000 zł niższą zdolność :/) Cały wieczór poświęciłam na szukanie informacji czy mogę szybko zmniejszyć ten limit i czy będzie to miało jakiś wpływ na wydanie nagrody? Będę wdzięczna za pomoc.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Witam. Nie ma to żadnego wpływu na wydanie nagrody. Wniosek o zmniejszenie limitu składasz za pomocą bankowości internetowej, z tego co pamiętam wchodzi się w wiadomości, tworzy się nową i wybiera się odpowiedni temat. Jest na pewno dedykowany ze zmniejszeniem limitu na karcie, bo sama tak jakiś czas temu robiłam 🙂 Zmniejsz sobie na minimalny limit, na otrzymanie nagrody to w żaden sposób nie wpłynie, a na zdolność na pewno. Odpowiedź i zmniejszenie limitu powinno nastąpić w ciągu kilku dni maksymalnie (u mnie było to po około 3-4 dniach).
  12. Ela pisze:
    Witam!
    Złożyłam wniosek o wydanie karty kredytowej z polecenia do banku Citi. Oczywiście chcę skorzystać z promocji. Spełniam warunek minimalnego wynagrodzenia netto ( czyli 1225zł). Po wysłaniu wniosku otrzymuję odpowiedź, że bank nie wyraża zgody. Co mogę zrobić, aby jednak tę kartę otrzymać. Pozdrawiam.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      @Ela, to już jest indywidualna decyzja banku. Nie za bardzo jest tu możliwość manipulowania zdolnością kredytową – prawdopodobnie bank uznał, że masz za dużo zobowiązań lub kosztów utrzymania w stosunku do dochodu. Lub też mógł to być całkowicie inny powód. Czy uzasadnili w jakiś sposób swoją decyzję?

Skomentuj Arkadiusz Anuluj pisanie odpowiedzi