Jesteś naszym priorytetem - sprawdź nasze standardy jakości oraz jak zarabiamy.

3 rzeczy na które musisz koniecznie zwrócić uwagę podczas zamykania konta bankowego
+ BONUS: Jak krok po kroku zamknąć konto w KAŻDYM banku!

Dziś artykuł z zupełnie innej beczki, w którym nie dowiesz się o żadnej nowej promocji, ani nie poinstruuję Cię co zrobić, aby łatwo i legalnie zarobić na ofercie jakiegoś banku. Co nie oznacza, że nie musisz go czytać, a myślę nawet, że wręcz przeciwnie…powinieneś koniecznie się z nim zapoznać, w szczególności jeżeli:

  • skorzystałeś z fajnej promocji, zgarnąłeś bonus, ale nie potrzebujesz już konta/karty w konkretnym banku
  • Twój dotychczasowy bank zaczyna traktować Cię jak „naiwnego sponsora”, który potulnie zniesie wszystkie podwyżki opłat, aby bank mógł poradzić sobie z podatkiem bankowym lub zapłacić za reklamę celebrytom
  • podoba Ci się korzystanie z ofert bankowych, świetnie na tym zarabiasz i chcesz zawsze łapać się na super promocje jako „nowy klient” banku
  • z różnych przyczyn, nie chcesz być już klientem swojego banku

Jeżeli zgodziłeś się chociaż z jednym z tych stwierdzeń to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Dziś bowiem poruszę temat „Bezbolesnego zamykania konta/karty w banku”. Zdarza się, że zdecydujemy się zakończyć współpracę z jakimś bankiem i wtedy zaczynają się schody: jak zamknąć takie konto, jakie dokumenty przygotować, a może szykować się na jakieś dodatkowe opłaty?

Koniec z wątpliwościami – dziś same konkrety, zaprezentuję Ci, jak krok po kroku zamknąć konta w konkretnych bankach, aby nie narazić się na żadne nieprzyjemności i nie tracić na tym czasu.rsz_document-428336_1280

Dlaczego NIE warto być długoletnim klientem jednego banku?

Wydaje się jednak, że bycie wiernym klientem banku, w dzisiejszych czasach nie ma już żadnego pokrycia w rzeczywistości. Przekonują się o tym głównie Ci, którzy będąc lojalnymi klientami banku, z przykrością patrzą na rewelacyjne promocje przygotowywane tylko z myślą o nowych klientach.

Ostatnio od banków uciekają również Ci niezadowoleni z drastycznych zmian w tabelach opłat i prowizji. Przypomnę tu chociażby burzę, która rozpętała się po zapowiedzi podwyżek opłat w BZ WBK. Piszecie do nas i skarżycie się, że opłaty podniósł również ING, a także T-Mobile. Sami mówicie, że nie pozwolicie sobie na takie traktowanie i pójdziecie tam gdzie będzie taniej.

Sami przekonujecie się, że banki to tylko instytucje, a ostatecznie to na Was spoczywa odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie waszych pieniędzy i powierzanie ich tym, którzy nie będą ich Wam podkradać. Pamiętajcie, że banki będą zawsze potrzebować nowych klientów, dlatego będą ze sobą konkurować o Wasze zaufanie, a co za tym idzie – jeżeli jakiś konkretny bank nie spełni Waszych oczekiwań, podziękujcie mu za współpracę i idźcie do konkurencji.

Ponadto jeżeli aktywnie korzystacie z promocji bankowych i w myśl naszego poradnika Jak Zarabiać Na Bankach udaje się Wam na nich sensownie zarabiać to zakładam, że chcecie by taki stan rzeczy utrzymywał się jak najdłużej. Aby to miało miejsce trzeba zawsze być „nowym klientem” banku, a co za tym idzie trzeba zarówno otwierać konta/karty w promocjach, ale należy równie szybko je zamykać, zaraz po odebraniu należnej nagrody/premii. To gwarancja, że przy następnej promocji, potencjalnie będziecie mogli być uznani za „nowych klientów”.

Nie ma sytuacji bez wyjścia, a umowa w jednym banku to nie jest wyrok skazujący na dożywotnią współpracę i dopłacanie do tego całego interesu! Dlatego zalecam dokładne przestudiowanie rachunków bankowych, jakie posiadacie i zamknięcie tych, które nie są Wam już do niczego potrzebne.

3 rzeczy na które standardowo musisz zwrócić uwagę podczas zamykania konta

Aby zagwarantować sobie sprawne rozwiązanie umowy i nie nacinanie się na dodatkowe koszta, opłaty, jak również kary (w przypadku niektórych umów promocyjnych) trzeba zrobić dokładne rozeznanie na temat produktu jaki posiadamy. Macie o tyle uproszczoną sytuację, że w opisywanych przez nas promocjach staramy się uczulać Was na takie haczyki dotyczące rozwiązywania umowy. Ale przyjrzyjmy się temu, jakie dokładanie informacje będą dla nas cenne:

1. Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?

Przeglądając regulaminy kont bankowych, zazwyczaj spotykałam się z 30 dniowym okresem wypowiedzenia, ale bywały i przypadki, gdzie bank zapowiadał definitywne zakończenie współpracy nawet w 14 dni.

W opisywanych przez nas promocjach obowiązuje głównie te 30 dni, zarówno w przypadku kart kredytowych (Citibank) jak również kont osobistych (np. BZ WBK). Czasami zdarzyć się może promocja np. z jakimś gadżetem lub premią finansową, gdzie klient pomimo odebrania nagrody nie może zamknąć konta/karty przez określony czas, pod groźbą nałożenia na niego kary finansowej lub konieczności zwrotu nagrody.

W takich przypadkach, w każdej opisywanej przez nas promocji, umieszczamy taką informację, aby każdy kto korzysta z promocji za pośrednictwem naszego bloga był dokładnie poinformowany o obowiązujących zasadach.

2. Czy zamknięcie konta jest całkowicie bezpłatne?

Ten punkt jest bardzo istotny, zdarza się czasem, że zadowoleni zamykamy konto prosimy o przelanie nam zgromadzonych środków na inne konto, a tu niespodzianka – OPŁATA. Oczywiście nie każdy bank nastawia się na takie zdzieranie każdego grosza z klienta, ale są banki, które zarabiają na kliencie do ostatniej chwili.

Ostatnio, jeden z czytelników zadał pytanie, dotyczące zamykania konta w BZ WBK. Oczywiście sprawdziłam dla niego tę informację i okazało się, że oczywiście samo zamknięcie konta jest bezpłatne, ale…za przelanie środków z konta na inny rachunek należy już zapłacić i to 8 zł.

Dlatego jeżeli decydujemy się na zamknięcie rachunku w danym banku, od razu doradzam: zanim rozwiążemy z bankiem umowę, samodzielnie przelejmy sobie środki na inne konto.

3. W jaki sposób możliwe jest zamknięcie konta?

O ile otwieranie konta jest banalnie proste, czasem wystarczy tylko kliknąć kilka razy na stronie banku i wykonać przelew weryfikacyjny i już wszystko działa, o tyle samo zamknięcie konta dla wielu z Was wydaje się być czym bardzo skomplikowanym. Ale nic bardziej mylnego ponieważ idealne przygotowanie do rozwiązania umowy gwarantuje bezbolesne i szybkie rozstanie z bankiem.

Podczas rozwiązywania umowy, możemy zamknąć konto wysyłając listownie zwykłe wypowiedzenie umowy, ale może być to utrudnione. W szczególności gdy zakładaliśmy konto poprzez przelew weryfikacyjny i bank nie posiada wzoru naszego podpisu.Wtedy zapomnijmy o rozwiązaniu umowy listownie.

Zdarzają się sytuacje, że bank posiada wzór naszego podpisu, ale…podpis na wysłanym wypowiedzeniu różni się od tego, który złożyliśmy podczas zakładania konta. W takich przypadkach bardzo często bank kontaktuje się telefonicznie z klientem w celu potwierdzenia rezygnacji z umowy.

Jeżeli macie możliwość rozwiązania umowy z bankiem listownie, bez konieczności odwiedzania oddziału banku, śmiało skorzystajcie z wzoru wypowiedzenia umowy, jaki udało mi się dla Was przygotować.

Wzór wypowiedzenia umowy z bankiem

Popularną i często stosowaną metodą rozwiązania umowy z bankiem jest wizyta w jego oddziale i załatwienie wszelkich formalności w obecności pracownika banku. Zdarzają się banki, które umożliwiają rozwiązanie umowy całkowicie zdalnie – przez internet. Wystarczy w panelu internetowym wysłać odpowiedni wniosek i konto zostanie zamknięte! 🙂

Tak więc stosując się do odpowiednich wskazówek rozwiązywanie umowy z bankiem okazuje się czystą formalnością.

Jak zamknąć konto w konkretnym banku – dokładne instrukcje

Skoro już wiemy, dlaczego nie warto wchodzić w dłuższą relację z jednym bankiem oraz na co należy zwrócić uwagę podczas przygotowywania się do rozwiązania umowy, czas na praktyczne przykłady. Specjalnie dla Was będą to instrukcje mówiące o tym jak krok po kroku zamknąć konto w danym Banku.

Dostajecie gotowe wskazówki dotyczące każdego Banku, w jakim możecie posiadać konto – to ogromna wiedza i wierzę, że okaże się być dla Was przydatna.

Podsumowanie

Jak więc widać nie tylko zawieranie umowy o konto jest banalnie proste, ale również jej rozwiązanie, ale pod warunkiem, że zastosujesz się do wskazówek zawartych w tym artykule.

Zdarza się, że rozwiązanie umowy to konieczność wizyty w oddziale banku. Oczywiście można to wszystko obejść ponieważ w większości przypadków wysyłamy do banku listowne wypowiedzenie umowy, ale…musimy mieć pewność, że podpis znajdujący się pod wypowiedzeniem będzie identyczny z tym, który bank posiada w systemie.

Ponadto bank musi w ogóle posiadać wzór naszego podpisu, a jeżeli zakładamy konto poprzez przelew weryfikacyjny to jednak bank może nie dysponować naszym podpisem. A wtedy i tak konieczna będzie wizyta w banku.

Niemniej warto zakładać konta w banku chociażby ze względu na premie jakie możemy zyskać, czasami w pełni rekompensują nam one wizytę w oddziale banku. 🙂

Ze swojej strony życzę Wam, abyście mogli zakładać tylko i wyłącznie takie konta, z których nie będziecie musieli rezygnować!

komentarzy 14

  1. Hubert pisze:
    odnośnik z plus banku wyświetla dane dla nest baknu.
    pozostałe przenoszą do właściwych opisów
  2. henryk pisze:
    witam
    brak informacji o rozwiązaniu umowy z Santanderem który wchłonął WBK i DB a tak po za tym to słabo z aktualnymi wiadomościami o innych przejęciach i wchłonięciach, po prostu brak aktualizacji z datą na początku listy banków.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Henryk, artykuł pisany był jednorazowo w 2018 roku, ale dziękujemy za uwagę- jeśli jest zainteresowanie to postaramy się zaktualizować
  3. henryk pisze:
    jest to bardzo dobra wiadomość!!! czekam
  4. Marek pisze:
    PKO BP kieruje na początek strony tak samo „kliknij by rozwinąć opis”
  5. Marek pisze:
    Inteligo – kieruje na początek artykułu a „kliknij by rozwinąć opis” obniża trochę tabelę banków.
    A tak nawiasem co robi właściciel strony nie sprawdzając tych rzeczy?

    Tak samo działają nieprawidłowo inne banki

    Pozdrawiam

  6. Jarosław pisze:
    Witam,

    mam problem z zamknięciem rachunku w Santander Banku.
    2 lata temu założyłem rachunek w tym banku dla firmy LTD zarejestrowanej w UK,bo tam prowadziłem działalność ale w Polsce rownież miałem klientów. Bank założył mi rachunek na podstawie przedstawionych oryginalnych dokumentów założycielskich firmę.
    Teraz , gdy chcę rachunek zamknąć, żąda ode mnie tłumaczenia tych dokumentów , co nie ukrywam wiąże się z dość sporym wydatkiem.
    Oczywiście cały czas mam naliczane co miesięczne opłaty za konto.
    Czy jest jakiś sposób na zamknięcia rachunku w takiej sytuacji ? Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
    Jarosław Biegański

    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Witam.
      Na początek próbowałabym reklamacji. Dokładnie opisałabym sytuację, że przy zakładaniu wystarczyły dokumenty nieprzetłumaczone, a teraz bank chce ich tłumaczenia, co jest działaniem na niekorzyść klienta. Uzasadniłabym to również w ten sposób, że w sytuacji, jak im zależało na nowym koncie, to nie przejmowali się nieprzetłumaczonymi dokumentami. Poprosiłabym również o uzasadnienie ich decyzji na piśmie. Jeśli to nie pomoże to obawiam się, że trzeba będzie przetłumaczyć te dokumenty. Jest taka instytucja jak arbiter bankowy, ale z tego co wiem, to działa tylko w imieniu konsumentów. Podejrzewam, ze trzeba byłoby założyć sprawę sądową, ale niestety nie znam się na postępowaniu biznes:biznes. Może jakiś radca prawny by pomógł bardziej.
    • Siuseik pisze:
      Bank robi Tobie to specjalnie. Promocja się skończyła 2 letnia na firmy za zero prawda?
      Druga sprawa setki milionów ludzi nie raz się przejechało na bankach w Polsce. Po prostu taki klimat.
      Czyli zero klimatu. Będą utrudniać jak tylko można kobiety pewnie jakieś nie ten. Druga sprawa Prosze spróbować w innym punkcie może obsługa będzie normalna a na tamtą zgłosić skargę do oddziału głównego i szefostwa ewentualnie do Hiszpanii.
    • suseiku pisze:
      Bank robi Tobie to specjalnie. Promocja się skończyła 2 letnia na firmy za zero prawda?
      Druga sprawa setki milionów ludzi nie raz się przejechało na bankach w Polsce. Po prostu taki klimat.
      Czyli zero klimatu. Będą utrudniać jak tylko można kobiety pewnie jakieś nie ten. Druga sprawa Prosze spróbować w innym punkcie może obsługa będzie normalna a na tamtą zgłosić skargę do oddziału głównego i szefostwa ewentualnie do Hiszpanii.
  7. Iza pisze:
    A po co zamykać konto w BOŚ Banku? To jest naprawdę bardzo dobry bank i poza ofertą rachunków i kredytów wspomaga dbanie o środowisko.
  8. Siuseik pisze:
    Bank robi Tobie to specjalnie. Promocja się skończyła 2 letnia na firmy za zero prawda?
    Druga sprawa setki milionów ludzi nie raz się przejechało na bankach w Polsce. Po prostu taki klimat.
    Czyli zero klimatu. Będą utrudniać jak tylko można kobiety pewnie jakieś nie ten. Druga sprawa Prosze spróbować w innym punkcie może obsługa będzie normalna a na tamtą zgłosić skargę do oddziału głównego i szefostwa ewentualnie do Hiszpanii.
  9. Katya pisze:
    Nie jest prawdą, że się da w każdym banku, bo bank ma swoje chore procedury np. Bank Pekao. Mając wspólwłasność konta z byłym już małżonkiem gdzie minęło ponad 20 lat od rozwodu, nadal nie mam możliwości się wycofać bez drugiej osoby która ciągle uchyla się od przyjazdu i podpisania papierów by to zakończyć. Pora iść zatem do sądu i doprowadzić go do banku nakazem sądowym.

Skomentuj Hubert Anuluj pisanie odpowiedzi