Jesteś naszym priorytetem - sprawdź nasze standardy jakości oraz jak zarabiamy.

[Poradnik] Płatności mobilne BLIK – wszystko co musisz wiedzieć o jednej z najnowszych i najbezpieczniejszych form dokonywania transakcji przy użyciu tylko aplikacji mobilnej w Twoim telefonie.

Ledwo co zdążyliśmy przestawić się na dokonywanie operacji kartami płatniczymi, które zyskują coraz więcej zwolenników, a okazuje się, że już wkrada się nowa forma obrotu pieniędzmi. Chociaż istnieje już od 2015 roku to większe znaczenie zyskuje ona dopiero teraz. Przez jednych jeszcze nieznana, a przez wielu już okrzyknięta najwygodniejszym i najbezpieczniejszym sposobem dokonywania różnych transakcji.

Mowa tu oczywiści o płatnościach mobilnych BLIK, które zdają się być rewolucyjnym rozwiązaniem, które w niedalekiej przyszłości może zastąpić nam zwykłe transakcje jakie do tej pory wykonywaliśmy standardowo gotówką lub kartą. Skoro BLIK tak bardzo zyskuje na znaczeniu to koniecznym jest dokładne poznanie go i sprawdzenie:

  • jakie jest jego najlepsze zastosowanie
  • jak korzystać z BLIK’a
  • czy jest to bezpieczna forma dokonywania transakcji
  • czy w ogóle opłaca się z niej korzystać

blik2BLIK, czyli nowy standard płatności

Jak wiadomo nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg lub wspólny cel mający na celu osiągnięcie spektakularnego sukcesu. Dokładnie tak było w przypadku płatności BLIK. Wspólny cel, czyli wygoda klientów oraz stały dostęp do środków finansowych na jak najwyższym poziomie, zmotywował niektóre banki do wprowadzenia nowego, lepszego standardu płatności.

Pierwsze kroki w tym kierunku, wykonało 6 banków: Millennium Bank, Alior Bank, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski, które w 2013 roku zawarły porozumienie o współpracy i stworzeniu wspólnego systemu transakcji mobilnych, który będzie obsługiwał wszystkich klientów należących do ww. banków.

Zdecydowano wtedy, że wszystkie banki przyłączą się do systemu płatności mobilnych, który do tej pory był obsługiwany tylko przez PKO BP, rozbudują go i unowocześnią do tego stopnia, aby mogły swobodnie obsługiwać go również inne banki.

Pod koniec 2013 roku całą akcję wsparła również Krajowa Izba Rozliczeniowa.  Dzięki temu już na początku 2015 roku, każdy bank biorący udział w projekcie miał możliwość proponowanie swoim klientom możliwość wykonywania transakcji mobilnych w systemie BLIK.

W przypadku BLIK’a wszystkie płatności są realizowane przez Polski Standard Płatności natomiast obsługa operacyjna całego systemu spoczywa na Krajowej Izbie Rozliczeniowej. Mamy zatem pewność, że cały system został stworzony zgodnie z obowiązującymi standardami i obsługiwany jest przez wyspecjalizowane jednostki.

Kiedy możesz korzystać z BLIK’a

Aby móc w ogóle wykonywać różnego rodzaju transakcje za pomocą systemu BLIK, należy być klientem banku, który w swojej ofercie obsługuje takie płatności. Obecnie takich banków jest 9 i zaliczają się do nich:

  • Millennium Bank
  • Alior Bank
  • Bank Zachodni WBK
  • ING Bank Śląski
  • mBank
  • PKO Bank Polski
  • Getin Bank
  • Orange Finanse
  • T-Mobile Usługi Bankowe

Jeżeli masz konta w kilku z tych banków, możesz śmiało korzystać z płatności BLIK w każdym z nich. Nie ma tu żadnych ograniczeń co tylko potęguje Twoją wygodę.

Oczywiście płacenie BlIKiem jest wygodne, ale niestety ma kilka ograniczeń. Przede wszystkim korzystanie z BLIK’a jest możliwe tylko i wyłącznie w momencie kiedy mamy zainstalowaną na urządzeniu mobilnym – telefonie aplikację wydaną przez dany bank. Trzeba również pamiętać, że takiej transakcji nie wykonamy w każdym pierwszym lepszym sklepie, ale tylko tym, który obsługuje BLIK.

Początkowo takich sklepów było stosunkowo mało, ale wraz ze wzrostem zainteresowania płatnościami mobilnymi powstają punkty, w których bez problemu zapłacimy za zakupy właśnie przy pomocy BLIK’a.

Jak działa BLIK?

Chociaż sama początkowo miałam małe zaufanie do BLIK’a ponieważ raczej z dystansem podchodzę do takich nowości to w sumie po wykonaniu kilku takich płatności uważam go za naprawdę wygodną formę dokonywania transakcji. Pamiętam…kiedyś BZWBK zorganizował promocję, za którą każdego kto wykonał transakcje przy pomocy BLIK’a otrzymywał premię. Wtedy dość niską bo chyba 20 zł, ale pierwsze koty za płoty i jednocześnie przekonałam się do BLIK’a i jeszcze na tym zarobiła.

Później postanowiłam jeszcze wykorzystywać BLIK do uzyskania zwrotu za zakupy w Millennium Banku, który zwracał 5% wartości każdej transakcji BLIK. Było to bardziej opłacalne niż transakcje kartą, za które wtedy zwrot wynosił tylko 2%, wtedy pamiętam chyba dość często szalałam na zakupach w Rossmannie.

Płatności mobilne BLIK mogą być przyjmowane w różny sposób:

blik_

  • w terminalach POS (punktach posiadających terminale do obsługi transakcji kartami płatniczymi) – na takim terminalu widnieje napis BLIK
  • w sklepach internetowych
  • w bankomatach
  • w maszynach samoobsługowych i opłatomatach
  • poprzez przelewanie pieniędzy z telefonu na telefon
  • poprzez generowanie specjalnych czeków dających dostęp do Twoich pieniędzy osobom powołanym

mogę zatem swobodnie płacić za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych, wypłacać pieniądze z bankomatów lub komuś je przelewać. To bardzo przydatne np. jeżeli w portfelu nie mamy gotówki, a karty zostały w domu bądź gdy w ogóle zapomnieliśmy z domu lub samochodu portfela. A myślę, że takie wypadki i Tobie się zdarzały.

Sposób posługiwania się BLIKiem rewelacyjnie obrazuje nam Millennium bank w swojej krótkiej reklamie. Podpieram się przykładem Millennium, ale generalnie korzystanie z tej aplikacji wygląda tak samo w innych bankach.

Wygeneruj kod i zapłać

I jeżeli już jesteśmy w takim sklepie lub przy bankomacie i chcemy dokonać tej transakcji przy pomocy BLIK’a to będziemy potrzebować specjalnego kodu, który umożliwi nam autoryzację transakcji. Uzyskasz go w momencie kiedy zalogujesz się do aplikacji mobilnej banku i przejdziesz do zakładki BLIK. Jeżeli chodzi o Millennium Bank to mi kod BLIK wyświetla się od razu po zalogowaniu się do aplikacji.

Taki kod to unikalna, jednorazowa kombinacja cyfr od 0 do 9, który jest ważny tylko przez 2 minuty. Po upływie tego czasu naturalnie można wygenerować kolejny kod.

Po wygenerowaniu kodu, wprowadzamy go w punkcie akceptacji, jeżeli płacimy w sklepie będzie to terminal, jeżeli w internecie to skorzystamy z odpowiedniego okienka, a jeżeli dokonujemy wypłaty gotówki to kod wprowadzimy w bankomacie.

Następnie kod przekazywany jest za pośrednictwem agenta rozliczeniowego do Polskiego Standardu Płatności, który ma za zadanie zweryfikować wprowadzony kod. Po wykonaniu tej czynności autoryzacja jest przekazywana do banku, który obsługuje daną transakcję i który ją zatwierdza.

Następnie akceptacja kodu wychodzi z banku, trafia do Polskiego Standardu Płatności, a ten przekazuje ją do punktu, w którym wykonana została transakcja.

Chociaż z opisu może wynikać, że trwa to dość długo to w rzeczywistości jest to bardzo szybka transakcja, która trwa zaledwie kilka sekund.

BLIK – krótki instruktaż

Na potwierdzenie, podrzucam bardzo fajny filmik instruktażowy przygotowany przez mBank, dzięki niemu przekonasz się jak szybko możesz dokonywać różnych transakcji właśnie przy pomocy BLIK’a.

  • JAK PŁACIĆ SMARTPHONEM?

KROK#1 -poinformuj sprzedawcę, że będziesz chciał płacić przy pomocy BLIK’a

KROK#2 – uruchom aplikację mobilną i użyj kodu, który Ci się wyświetli na wyświetlaczu

KROK#3 – potwierdź płatność na telefonie lub podaj dodatkowy pin nadany przez Twój bank jeżeli będzie to wymagane

  • JAK WYPŁACAĆ PIENIĄDZE Z BANKOMATU

KROK#1 – podejdź do bankomatu i wybierz opcję wypłata pieniędzy BLIK

KROK#2 – uruchom aplikację mobilną Twojego banku i wprowadź na wyświetlacz bankomatu kod, który uzyskasz dzięki aplikacji

KROK#3 – potwierdź wypłatę na telefonie lub dodatkowo potwierdź transakcję PINem nadanym przez Twój bank, oczywiście jeżeli będzie to wymagane

  • JAK PŁACIĆ W INTERNECIE

KROK#1 – przejdź do płacenia za zakupy i wybierz formę płatności BLIK

KROK#2 – zaloguj się do aplikacji mobilnej Twojego banku i pobierz kod BLIK

KROK#3 – wprowadź kod w odpowiednim miejscu i zatwierdź transakcję na telefonie, jeżeli będzie to konieczne to naturalnie potwierdź ją również PINem nadanym przez Twój bank

Czy BLIK jest bezpieczny?

To pytanie pewnie zadał sobie każdy z Was, a prawda jest taka, że generalnie BLIK może być dużo bezpieczniejszy niż karta płatnicza. A oto kilka faktów, które myślę że w pełni potwierdzają moje zdanie.

#1 UNIKALNY KOD

Tak jak już wspominałam, wszelkie transakcje autoryzujemy za pomocą jednorazowego, unikalnego kodu, dzięki temu Twoje pieniądze są w pełni bezpieczne. Wszystko za sprawą tego, że kod jest aktywny zaledwie 120 sekund, istnieje zatem bardzo małe prawdopodobieństwo, że ktokolwiek „ukradnie” Ci ten kod i np. wypłaci za Ciebie Twoje pieniądze z bankomatu. W przeciwieństwie do sytuacji, w której ktoś pozna Twój PIN do karty.

Ponadto kod za każdym razem jest inny więc gdyby ktoś chciał włamać się na Twoje konto i w jakikolwiek sposób Cię okraść to musiałby nieźle się nagimnastykować żeby wykraść Tobie telefon, a później jeszcze odgadnąć hasło do aplikacji mobilnej.

#2 BLOKADA TRANSAKCJI

Standardowo, każda transakcja powyżej 50 zł wymaga dodatkowej autoryzacji przy pomocy PINu. Dodatkowo, jeżeli Ty będziesz mieć takie życzenia, możesz samodzielnie ustalić kwotę, którą będzie trzeba dodatkowo potwierdzać PINem. Dzięki temu, możesz w łatwy sposób blokować transakcje na większe kwoty i nawet gdyby ktoś chciał Cię okraść to musi naprawdę pokonać sporą barierę, żeby zabrać Ci jakiekolwiek pieniądze.

#3 WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO

W dzisiejszych czasach nie ma problemu np. z zeskanowaniem Twojego numeru karty, natomiast jeżeli korzystasz z telefonu to generalnie nikt nie ma dostępu do jakichkolwiek Twoich haseł lub numerów kart. Dzięki temu prawdopodobieństwo przechwycenia Twoich danych spada do 0.

Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy to podstawa

Być może tym artykułem udało mi się przekonać Cię do korzystania z płatności BLIK na Twoim telefonie, ale mam również poczucie, że muszę zwrócić Twoją uwagę na niebezpieczeństwa na jakie możesz się natknąć. Tak więc, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z bankowości na urządzeniu mobilnym?

Przede wszystkim pamiętaj, aby nie pobierać i nie instalować oprogramowania z nieznanych źródeł. Dlatego jeżeli chcesz pobrać aplikację mobilną Twojego banku to zrób to bezpośrednio na stronie banku lub w oficjalnych sklepach, które gwarantują w pełni bezpieczne programy.

Pamiętaj również, że bank NIGDY nie prosi o to, abyś instalował jakieś dodatkowe aplikacje, certyfikaty lub programy, które „podobno” mają ulepszyć Twoją aplikację. Jeżeli otrzymujesz takie zawiadomienia to najlepiej od razu zgłoś problem do banku, aby uchronić przed możliwym oszustwem również innych, mniej świadomych użytkowników.

Staraj się nie otwierać linków, które są zamieszczone w różnego rodzaju wiadomościach SMS lub e-mail jeżeli widzisz, że pochodzą z dziwnego źródła lub informują o zmianach zachodzących w Twojej bankowości. Nie wiem jak Ty, ale ja wiele razy otrzymuję jakieś dziwne wiadomości od dziwnych numerów z jakimiś informacjami lub właśnie linkami. Generalnie proponuję od razu je niszczyć.

Zawsze blokuj ekran telefonu znanym tylko Tobie PINem i zawsze staraj się posiadać aktualną wersję aplikacji banku. Nigdy nie wiesz kiedy zgubisz telefon i jakie umiejętności będzie miała osoba, która go przechwyci.

Podsumowanie

Blik to dość nowy system dokonywania transakcji, prawdopodobnie dlatego czasami możemy spotkać się ze zdziwieniem na twarzy sprzedawców, kiedy informujemy ich, że chcemy zapłacić telefonem.

BLIK ma również małe wady, główna to konieczność posiadania telefonu z dostępem do internetu – tylko w ten sposób zalogujemy się do aplikacji banku i pobierzemy kod. Trudno jest mi wyobrazić sobie mojego tatę, który gdzieś tam w telefonie korzysta z internetu – raczej to nie przejdzie.

Poza tym, BLIK jest dostępny tylko na terenie naszego kraju, na nic zatem się nie przyda wszystkim podróżującym, którzy jednak chętniej będą korzystać z kart płatniczych, które bądź co bądź są obsługiwane w większej liczbie miejsc niż BLIK.

Niemniej uważam, że BLIK będzie coraz bardziej rozpowszechniany i kto wie, może kiedyś zastąpi nam całkowicie karty płatnicze i gotówkę? Technologa rozwija się bardzo szybko i aby zapewnić swoim klientom jak największe bezpieczeństwo banki będą chętnie inwestowały w rozwój takich właśnie aplikacji.

Dodatkowo już teraz, aby przekonać klientów do korzystania z BLIK’a, coraz więcej banków organizuje promocje zachęcające do dokonywania płatności BLIK. Ostatnio w akcję tę włączył się również Polski Standard Płatności, organizując ciekawą promocję, której szczegóły opisane zostały w tym artykule.

komentarze 42

  1. Agnieszka pisze:
    Dajcie jeszcze instrukcje jak wytłumaczyć Grażynom na kasie, że w ich sklepie ISTNIEJE możliwość płatności blikiem, i pomóc im dokonać tej trudnej sztuki :v
  2. Andrzej pisze:
    Nie wiem jak to jest możliwe ale kilka dni temu w moich transakcjach bankowych dokonana została transakcja internetowa za pomocą BLIK ,której oczywiście nie dokonałem.Zauważyłem wczoraj,zgłosiłem w banku,jest blokada konta i zastrzeżenie karty.Straciłem zaufanie do banku gdyż dwa miesiące temu natomiast ktoś włączył subskrybcję posługując się numerem mojej karty.Z karty korzystam ostrożnie,telefon zaś zawsze mam przy sobie i jest odpowiednio zabezpieczony na wypadek gdybym go np gdzieś zostawił co mi się oczywiście nie zdarzyło.Przesyłam zatem przestrogę,że hakerzy mają też sposób na BLIK.Poprzednie pieniądze odzyskałem.Dziś natomiast sprawę zgłaszam na policję,składam reklamację w banku po czym rezygnuję z jego usług.Co jak co ale BLIK wydawał się bezpieczny.
    • Moniaki.pl - Dominika pisze:
      Powiem Ci, że również myślałam że BLIK jest w pełni bezpieczny. Przykro mi, że tak się zadziało i z drugiej strony cieszę się, że szybko to zauważyłeś i podjąłeś takie kroki jakie są słuszne. A my wszyscy no cóż musimy mocno uważać. Dziękuję, że o tym piszesz 🙂
    • rtm pisze:
      zasadniczo jest to niemożliwe, bo wymaga danych banku i w telefonie
  3. Marcin pisze:
    A co ze zwrotem pieniędzy jak chcesz coś oddać przy zakupach przez net
    • Moniaki.pl pisze:
      Zwrot pieniędzy powinien nastąpić na konto.
    • Andrzej pisze:
      trzeba sprawdzić regulamin banku i sklepu.To w ogóle często nigdy nie jest możliwe. W jednym sklepie pobrano mi pieniądze nie wysłano żadnego towaru, niedługo się zorientowałem i bank NIE zwrócił mi pieniędzy. Trzeba to zgłosić, udokumentować w banku i na policji. Normalnie koresponduje się na e-mail, albo sprzedawca sam to załatwi.
  4. Zbigniew pisze:
    Uważam, że metoda BLIK jest niebezpieczna i nieprzewidywalna, moje doświadczenia są połowiczne cztery płatności w tym dwie zakończyły się zgodnie z oczekiwaniem, jedna niebezpiecznie ale szczęśliwie, jedna jeszcze w reklamacji. Opis moich problemów;
    1. Korzystam z Peopay, wypłacałem z bankomatu należącego do PEKAO w dużym centrum handlowym w W-wie, wygenerowałem kod BLIK, oczywiście po wybraniu sposobu wypłaty BLIK, transakcja odrzucona, powtarzałem kilka razy, aż w pewnym momencie poproszono mnie od kod PIN, wpisałem prawidłowy, ale w aplikacji w telefonie zostałem poinformowany, że 'transakcja nie zrealizowana’. Odchodząc od Bankomatu, ten wydał mi żądaną kwotę pieniędzy, na szczęście byłem na tyle blisko, że pieniądze zdołałem zabrać, oczywiście pieniądze z konta zeszły, reklamacji nie robiłem, bo wtedy sądziłem, że może mam stary telefon, telefon wymieniłem na nowy marki premium i stał się przypadek
    2. Chciałem zapłacić BLIK’iem za transakcję Allegro, wybrałem tę metodę w sposobie zapłaty, wygenerowałem kod BLIK, przeniosło mnie do autoryzacji PIN, wpisałem prawidłowy kod, po czym w aplikacji na telefonie transakcja 'nie zrealizowana’. Na stronie allegro brak informacji o rozliczeniu (zakończeniu) transakcji, po kilku minutach anulowałem płatność i chcąc ją powtórzyć (oczywiście ponownie BLIK’iem) okazało się, że nie mam już żądanej sumy pieniędzy, bo BLIK je ukradł za pierwszym razem. No i zaczęła się droga przez mękę w procedurze reklamacyjnej, bo Szanowna Pani nie zrozumiała powyższego opisu moich doświadczeń z BLIK’iem w zgłoszeniu przez stronę bankowości elektronicznej, dopiero po godzinie dzwonienia bank pekao łaskawie przyjął reklamację, która zapewne potrwa ustawowe 14 dni, w czasie których bank będzie obracał moje pieniądze.
  5. Sylwia pisze:
    co w przypadku jesli ja zrobilam komus przelew blik na telefon a ten ktos chcial mi zwrocic pieniadze i podstawilo sie konto blue media a nie moje? jak odzyskac pieniadze|?
    • Moniaki.pl - Ewelina pisze:
      Jedyna opcja to reklamacja w banku.
    • Ewa pisze:
      Osobiście nie ufam blu media więc omijam ten sposób kopiuję dane do zapłaty i płacę bezpośrednio z mojego konta.
      Pozdrawiam,ewa
  6. wojciech pisze:
    Witam czy można powtórzyć transakcje nie udaną z powodu limitu na bliku ?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Wojciech, co dokładnie masz na myśli? Chodzi o przelew BLIK, płatność? I w jakim sensie powtórzyć? Po zmianie limitu?
    • Ewa pisze:
      Można powtórzyć po uprzedniej zmianie limitu
  7. wojciech pisze:
    zamówiłem produkt w niższej cenie i wybrałem płatność blikiem. Ze względu ze kwota była wyższa od 1000 zł. transakcja została odrzucona ze względu na limit, czy teraz jak zwiększyłem limit płatności blikiem można potworzyć ? Sklep mi robi problem bo nie chcą zmienić płatności na inną, chcą bym anulował i zamówił od nowa ale już po wyższej cenie
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Wojciech, jeśli system sklepu pozwala na ponowne dokonanie płatności to po prostu wygeneruj nowy kod BLIK.
  8. wojciech pisze:
    właśnie o to chodzi ze tutaj nie ma czegoś takiego, na allegro można anulować i ponowić a tutaj nie ma żadnego linku a ni nic z tym wspólnego.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Wojciech, w takim razie musisz skontaktować się z tą firmą, aby ponownie udostępniła płatność – sam BLIK nie ma z tym nic wspólnego i nic nie wymyślisz.
  9. Tomek pisze:
    Magda, a propos bezpieczeństwa: karty płatnicze mają zabezpieczenie w postaci „chargeback” czyli możesz domagać się zwrotu pieniędzy za niewykonaną usługę, niedostarczony towar – taki rodzaj „ubezpieczenia”. Pytanie czy BLIK posiada takie zabezpieczenie? Jeżeli nie to jest to znacznie mniej bezpieczny sposób płatności od karty. Masz może wiedzę nt temat?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Niestety, chargeback dotyczy tylko i wyłącznie płatności kartą, BLIK nie ma takiej usługi. Jeśli więc płacimy za coś poważniejszego zawsze dobrze jest zapłacić kartą na wszelki wypadek.
  10. Tomek pisze:
    dzięki za info! Jest to poważny minus BLIKa w stosunku do płatności kartą i tak jak piszesz, lepiej stosować go do małych płatności albo wobec sprawdzonych kontrahentów. W przypadku zwykłych płatności internetowych zdecydowanie polecam kartę – łatwiej odzyskać środki.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Dokładnie tak – często o tym ludzie zapominają i potem niestety jest już za późno. Poza tym zawsze warto ustawić na karcie odpowiednio małe limity na wypadek przechwycenia danych karty.
  11. Edytaa pisze:
    A ja ma taki problem, zakupiłam jedną rzecz w Ikea przez Internet , płatność była przez Blik , anulowałam zamówienie , i Ikea napisało mi że zwrot środków będzie w taki sam sposób w jaki zapłaciłam i będzie widoczny od 3-5 dni roboczych, 28,11 dostałam powiadomienie na stronie Banku że środki wkrótce pojawią się na moim rachunku. I teraz problem jest taki że dziś weszłam na stronę Banku i Historii mam ze otrzymałam zwrot Środków , tylko że pieniądze mi się nie zgadzają bo wiem ile miałam i ile wydałam, czyli tak jak by W historii mam ze jest zwrot Blik danej kwoty, a tej kwoty tak jakby Bank mi nie zaksiegował czy jakoś tak. i teraz pytanie brzmi, czy Pieniądze ze zwrotu automatycznie sa ksiegowane i widoczne na koncie czy najpierw jest opis w Historii i potem pieniadzę ukazują się na koncie ?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Nie znam przypadku kiedy najpierw transakcja pojawiła się w historii a dopiero później na koncie. Spróbuj ściągnąć całą historię rachunku i zobaczyć po kolei co i jak, ewentualnie skontaktować się z bankiem.
    • Łukasz pisze:
      Udało się coś w tej sprawie rozwiązać ?

      Ja płaciłem BLIKiem za produkt w sklepie EURO RTV AGD, w ten sam dzień anlowano mi zamówienie bo niby błąd na stronie i towaru brak. Kolejnego dnia dostałem powiadomienie w aplikacji bankowej, że została anulowana transakcja WEB i pieniądze wkrótce znajdą się na moich rachunku. W tym momencie jakby wróciły na konto i były dostępne do wykorzystania chociaż nie było księgowania na +. Popołudniu transakcja zablokowana się rozliczyła i w tym momencie te środki dostępne zostały pomniejszone tak jakbym wogóle tej transakcji nie otrzymał. Na wyciągu z konta mam tylko obciążenie, nie mam żaddnego uznania…

  12. Edytaa pisze:
    Rozmawiałam z babka w Banku i powiedziała że zwrot blik został zaksięgowany już na koncie i te pieniądze są wliczone do tych pozostałych, ale mi i tak się nic nie zgadzało bo pamiętam na co wydałam i ile miałam, tym bardziej że sugerowała mi że dużo transakcji było nie rozliczonych (że nie wpływało do historii, tylko była blokada) a najlepsze jest to że ja pamiętam za co płaciłam i wtedy nie było zrowtu blik, a musiał pojawić się jakoś w nocy 😐
  13. Edytaa pisze:
    Rozmawiałam z babka w Banku i powiedziała że zwrot blik został zaksięgowany już na koncie i te pieniądze są wliczone do tych pozostałych, ale mi i tak się nic nie zgadzało bo pamiętam na co wydałam i ile miałam, tym bardziej że sugerowała mi że dużo transakcji było nie rozliczonych (że nie wpływało do historii, tylko była blokada) a najlepsze jest to że ja pamiętam za co płaciłam i wtedy nie było zrowtu blik, a musiał pojawić się jakoś w nocy 😐
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      W banku miałam kiedyś podobną sytuację. Klientka płaciła kartą na sporą kwotę, ale transakcja nie przeszła. Była w blokadzie, po czym po jakimś czasie blokada została automatycznie zwolniona – nie było tego widać w historii rachunku. Klientka była przekonana że nie otrzymała środków z powrotem. Dopiero dokładna analiza całego wyciągu wraz ze wszystkimi transakcjami uświadomiły jej, że te pieniądze wróciły, a ona je po prostu wydała.
  14. Paweł pisze:
    A co w sytuacji, gdy przelewamy komuś pieniądze blikiem, dajemy kod a on mówi że nie doszło i jest napisane że w ciągu 24 h kwota zostanie zwrócona do nadawcy. A po tym czasie zwrotu brak?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Paweł, co masz na myśli mówiąc że dajemy kod? Masz na myśli zwykły przelew BLIK na telefon? Bo tam nigdzie nikomu kodu nie podajesz, w aplikacji banku wpisujesz nr telefonu odbiorcy i dane i to wszystko.
    • Paweł pisze:
      Że dajemy kod ten 6 osobowy, osoba wpisuje go i kwotę a my potwierdzamy u siebie w apce
  15. Paweł pisze:
    Że dajemy kod ten 6 cyfrowy, osoba wpisuje go i kwotę a my potwierdzamy u siebie w apce
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      To nie jest przelew BLIK tylko transakcja płatności – ktoś musi być w sklepie albo przy bankomacie i wtedy podajesz mu ten kod a on płaci nim lub wypłaca gotówkę. Wybitnie nie polecam czegoś takiego, dużo słyszy się o wyłudzeniach na kod BLIK chociażby od osób podszywających się pod naszych znajomych na FB. Jak już to proszę robić właśnie przelew, w aplikacji wybiera się opcję przelew BLIK i podaje nr telefonu danej osoby.
  16. Alicja pisze:
    Witam, co znaczy w tytule płatności BLIK na wyciągu bankowym np.: Zakup Blik, ul. Kanclerska 15, i nr ref. 00000000.
    W tym tytule nie ma nawet miasta, nie ma gdzie i tp.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Nie do końca rozumiem pytanie. Zakup BLIK czyli płatność BLIKiem za zakupy w sklepie. Nr referencyjny to zapewne numer transakcji po prostu. U mnie w historii podstawia zazwyczaj nazwę sklepu i pełny adres, nie wiem dlaczego tam nie jest to widoczne – może trzeba wejść w szczegóły transakcji.
  17. yacequ pisze:
    INSTRUKTARZ !!! Szkoła podstawowa się kłania !
  18. Dominika pisze:
    Chcialam wyplacic pieniazki z konta za pomoca blik I wyskoczylo mi ze konto nie jest w pelni aktywne….co w takiej sytuacji mam zrobic?
  19. Dominika pisze:
    Chcialam wyplacic pieniazki z konta za pomoca blik I wyskoczylo mi ze konto nie jest w pelni aktywne….co w takiej sytuacji mam zrobic?
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Skontaktuj się ze swoim bankiem najlepiej, zapytaj, co może być przyczyną.
  20. Teresa pisze:
    Blik nie jest bezpieczny. Okradziono mnie z pieniędzy ( dla mnie spora kwota). Nie wiem w jaki sposób doszło do autoryzacji kradzionej blikiem kwoty.. Pinu do dostępu mobilnego do konta w banku nikomu nie podawałam.Złodziejom internetowym udało się autoryzować pobieraną kwotę. Bank natomiast umywa ręce od reklamacji, uważając że to ja popełniłam błąd. W jaki sposób do tego doszło? Uważam, że mój Pin nie jest dobrze
    chroniony przed dostępem dla hakerów.
  21. Teresa pisze:
    Blik nie jest bezpieczny. Okradziono mnie z pieniędzy ( dla mnie spora kwota). Nie wiem w jaki sposób doszło do autoryzacji kradzionej blikiem kwoty.. Pinu do dostępu mobilnego do konta w banku nikomu nie podawałam.Złodziejom internetowym udało się autoryzować pobieraną kwotę. Bank natomiast umywa ręce od reklamacji, uważając że to ja popełniłam błąd. W jaki sposób do tego doszło? Uważam, że mój Pin nie jest dobrze
    chroniony przed dostępem dla hakerów.
    • Moniaki.pl - Magda pisze:
      Nie znam całej sprawy, trudno mi się odnieść. Może miałaś gdzieś zapamiętany w aplikacji banku sklep, w którym nie musiałaś zatwierdzać transakcji BLIKiem kodem PIN i w ten sposób?

Skomentuj Sylwia Anuluj pisanie odpowiedzi